Ochrana spotrebiteľa v krajinách EÚ stále odlišná

ľudia za pc
PHOTO: Flickr.

Iba tretina občanov Európskej únie dôveruje online nákupom v iných ako domácich krajinách. Pritom až dve tretiny kupujúcich nevedia správne reagovať po dodaní tovaru, ktorý si neobjednali. Európska komisia sa preto bude zaoberať tým, ako zabezpečiť aby ľudia s rovnakou istotou a dôverou sa obracali na obchody v celej EÚ, nielen v domovských krajinách.

 

Problémom sa začal zaoberať už aj európsky komisár pre spotrebiteľskú politiku, Neven Mimica. Plánuje vytvoriť platformu riešenia sporov online, alebo aj zlepšenie vymožiteľnosti práva pri nekalých obchodných praktikách. Túto problematiku má riešiť nová smernica o právach spotrebiteľa. Podľa plánu vojde do platnosti v júni  2014. Zatiaľ najpriaznivejšie podmienky online nákupov sa podľa prieskumu EK javia byť najmä v severnej a západnej Európe.

 

NEKALÉ PRAKTIKY STÁLE PRETRVÁVAJÚ

Viac..  OZ KOVO vyzýva na naliehavú ochranu oceliarstva a zamestnanosti v EÚ

 

Podľa zistení komisie sa za posledné štyri roky praktiky obchodníkov nezmenili. Viac ako polovica opýtaných uviedla, že s nezákonnými obchodnými praktikami sa stretáva najmä na internete. Znalosť občanov EÚ o svojich právach je pritom stále nízka. Až sedem z desiatich opýtaných by si nevedelo rady, ako postupovať pri vrátení tovaru alebo nedodržaní termínu dodania zo strany obchodníka.

O red

Odporúčame pozrieť

Fiala: Štáty EÚ si uvedomujú vplyv Ruska v Európe, je potrebné mu aktívne čeliť

Všetky členské štáty EÚ si uvedomujú, že v Európe je preukázateľný vplyv Ruska a je …

Consent choices