Minulý týždeň Slovensko obleteli správy o zlyhaní slovenských žiakov v medzinárodnom testovaní PISA. Po prvýkrát od roku 2003 boli výsledky našich študentov v matematickej, prírodovednej i čitateľskej gramotnosti nižšie ako je priemer krajín patriacich do Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj [OECD]. Štúdia PISA však priniesla aj iné zaujímavé výsledky. Popri vedomostiach žiakov totiž testovala aj ich postoje ku svojej škole či spolužiakom. Ukázalo sa, že slovenskí žiaci patria v rámci OECD medzi tých, ktorí sú v škole najmenej šťastní.
Len menej ako dve tretiny slovenských žiakov sa v aktuálnej štúdii PISA vyjadrili, že sú v škole šťastní. V rámci 34 krajín OECD sa tak naši školáci ocitli na chvoste rebríčka. Slovenské deti si v škole pomerne ľahko vytvárajú priateľstvá [86,5 % našich žiakov]. Približne každý siedmy slovenský školák sa ale v škole cíti osamelo.
Nižší podiel šťastných žiakov ako na Slovensku nájdeme už iba v Južnej Kórei a susednej Českej republike [cca dve pätiny školákov].