EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / KOMENTÁRE A ANALÝZY / Ak aspoň tri krajiny podporia zákaz elektronických cigariet, bude sa vzťahovať na celú EÚ

Ak aspoň tri krajiny podporia zákaz elektronických cigariet, bude sa vzťahovať na celú EÚ

elektronické cigarety
PHOTO: Flickr.

Elektronické cigarety. Nesmrdia, neostáva po nich popol ani špaky, majú minimálne zdravotné následky oproti klasickým cigaretám a pripitý spolusediaci na bare vám nimi pri šermovaní rukami navypáli oko – takže ich treba zakázať! V Bruseli sa dohodli, že ak aspoň tri krajiny podporia ich zákaz, bude sa vzťahovať na celú EÚ.

V Británii zase jedna farmárska rodina už asi vie, ako bude voliť v blížiacom sa referende o vystúpení z EÚ. Na základe európskych regulácii boli totiž donútení opustiť svoju rodinnú farmu, ktorú plánovali prenechať deťom. Ich pozemky budú zatopené kvôli rozšíreniu hniezdiska vtákov.

Brusel berie, ale Brusel aj dáva. Napríklad Gréci dostanú 3 miliardy eur na výstavbu diaľnic. Nevadí, že vzhľadom k rekordným prepadom intenzity premávky po nich nebude mať kto jazdiť, že majú pri dvojnásobne vyššom počte obyvateľov oproti Slovensku osemnásobne viac diaľnic a že zbedačená krajina by vedela kapitál využiť inak. Veď keď schudobnené Španielsko má najväčšiu diaľničnú sieť v Európe, prečo by sa nemohlo pochlapiť aj Grécko?

Viac..  Juraj Miškov: Koľko peňazí z eurofondov Slovensko získalo?

Španielsko zase pomáha svojim futbalovým klubom ako sa dá

Španielsko zase pomáha svojim futbalovým klubom ako sa dá. Okrem prevodov nehnuteľností za facku (veď to poznáme) napríklad aj úvermi v objeme asi 120 miliónov eur. Takže si užívajte sledovanie Ligy majstrov ako svojej vlastnej – Ronaldov plat 30 miliónov eur ročne v Reali Madrid garantujeme cez euroval aj my.

Rozdáva sa aj železničnému biznisu. Na program „Shift to Rail“ Komisia pridelila jednu miliardu eur (pre porovnanie: toľko sa minie na Slovensku ročne za lieky). Väčšina železníc v EÚ je masívne dotovaných štátom a aj tak sa Bruselu zdá, že nimi jazdí málo ľudí a prepravuje sa málo tovaru. Tento program to má zmeniť.

Komentár pripravil Martin Vlachynský, INESS.

O red

Odporúčame pozrieť

MANKA

Vladimír Maňka: Záväzné kvóty a sankcie nie sú riešením

Minulý týždeň ste v Rozpočtovom výbore hovorili o financovaní Fondu pre azyl, migráciu a integráciu …