EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / KOMENTÁRE A ANALÝZY / Priemerný euroúradník je ročne 14,6 dní práceneschopný, pritom priemer v západnej Európe je 7,3 dňa

Priemerný euroúradník je ročne 14,6 dní práceneschopný, pritom priemer v západnej Európe je 7,3 dňa

chorý
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Jednoduchšia cesta k nárokom je cez povolanie euroúradníka. Je to extrémne náročná práca plná zdravotných rizík. Nikto by sa nemal čudovať, že priemerný euroúradník je ročne 14,6 dní práceneschopný. Pritom priemer u zamestnancov v západnej Európe je 7,3 dňa, v USA 4,9 a v Ázii 2,2 dňa. Dúfajme, že aspoň naši europoslanci budú v poriadku a vymyslia nariadenie EÚ o účasti Miroslava Šatana na olympiáde. Lebo no kto už by mal nárok, ak nie on?

Od nového roka sa aj Lotyšsko stalo členom eurokrízy, pardon – eurozóny. Symbolicky práve v čase, keď predsedníckou krajinou v EÚ je na pol roka Grécko. Netreba panikáriť, je to skôr symbolická funkcia. Predsednícka krajina organizuje stretnutia a vedie agendu zasadaní Rady EÚ, čo jej umožňuje popodstrkovať rozhovory nejakým smerom, ale reálne výsledky to nezaručuje žiadne. O čo sa Grécko bude snažiť je jasné a grécka vláda sa tým ani netají. Snahou bude vyriešiť 14 miliardovú dieru vo financovaní na najbližšie dva roky a dohodnúť s veriteľmi ďalšie čiastočné odpustenie dlhu, čo je krajší názov pre čiastočný bankrot. Grécky export hlásil na konci roka 2013 výrazný prepad, takže vyrastenie z problémov sa zatiaľ odkladá.

Viac..  Ľubomír Galko: Sú Ozbrojené sily SR schopné plniť svoje úlohy?

Štyri najväčšie ekonomiky EÚ žiadajú Komisiu, aby na rok 2030 stanovila cieľ znížiť emisie oxidu uhličitého o 40%

A plánovať neprestávajú. Štyri najväčšie ekonomiky EÚ údajne žiadajú Komisiu, aby na rok 2030 stanovila cieľ znížiť emisie oxidu uhličitého do roku 2030 o 40% oproti úrovni z roka 1990 (dnes platí cieľ 20% do 2020). Dôvod je dokonca nielen ekologický, ale aj ekonomický! Vraj to pomôže rozbehnúť investície do zelených technológii za desiatky miliárd. To ako keby ste argumentovali, že zákaz áut povedie k rozmachu výroby rebrinákov a zamestná milióny nosičov. Britská vláda chce už dnes kvôli zníženiu emisií znížiť maximálnu povolenú rýchlosť na úseku diaľnice M1 na 60 míľ za hodinu, teda asi 96 kilometrov v hodine. Postupne sa k tým rebrinákom dopracujeme.

Ale končiť treba s humorom. Do USA zabudlo doraziť globálne otepľovanie a tak tam mrzne až praská. To nie je vždy na škodu, napríklad to donútilo utečeného väzňa nahlásiť sa nazad do basy.

Užite si krásny januárový víkend pri vode!

Komentár pripravil Martin Vlachynský, INESS.

O red

Odporúčame pozrieť

Kissova

Jana Kiššová: Bojím sa pomyslieť, čo sa stane s tými, čo nekradnú, keď príde kríza

Ľudia, nechcete pridať k platu? Chcete? A o koľko? O sto? O dvesto? Alebo ešte viac? Jasné, pridáme!!! A ak …