EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / CESTOVANIE / Budúcnosť cestovania v EÚ, internetové cestovateľské televízie sú na vzostupe
Travel Channel Slovakia
Travel Channel Slovakia. PHOTO: redakcia/red.

Budúcnosť cestovania v EÚ, internetové cestovateľské televízie sú na vzostupe

Travel Channel Slovakia
Travel Channel Slovakia.
PHOTO: redakcia/red.

V poslednom čase sme boli svedkami pádov niekoľkých renomovaných európskych cestovných kancelárií. Ku dnu išli Medina, Best Choice, Tip Tour, A-tour či Alex Tour. Optimalizácia v cestovnom ruchu je preto na mieste a čoraz viac aj kamenné cestovné kancelárie šetria, kde sa dá. Do popredia sa v Únii dostávajú čoraz viac internetové televízie a portály, ktoré nie sú obmedzené vysielacím časom v televíznom programe. Prvá takáto cestovateľská televízia na Slovensku Travel Channel Slovakia vznikla pôvodne z Travel TV v roku 2013.

Sledovanosť webstránok, ktoré  sú na slovenskom trhu len 26 mesiacov, dosiahla počet 20 147 815 návštev a každým  mesiacom stúpa približne o 0,25 %”, povedal pre spravodajský portál EuropskeNoviny.sk riaditeľ Travel Channel Slovakia Juraj Trstenský.

Cesta k úspechu podľa neho spočíva aj v optimalizácii spoločností, ktoré sa podieľajú na konkrétnych projektoch. Mnohé si totiž najímajú ďalšie externé spoločnosti a pritom mnoho vecí vedia zvládnuť vo vlastnej réžii.

Prvá internetová televízia vznikla s cieľom propagácie Slovenska v zahraničí, vypracovala bezplatné alternatívy na zviditeľnenie hotelov a penziónov z odľahlejších častí východného a stredného Slovenska. Najmä obyvatelia západnej Európy sa tak môžu pozrieť a vybrať si destinácie aj vo východnej časti EÚ.

EUROFONDY A CESTOVNÝ RUCH

Podľa Juraja Trstenského, riaditeľa Travel Channel Slovakia, množstvo regionálnych turistických informačných centier a organizácií, ktoré vznikli pri vyšších územnoprávnych celkoch, len využili možnosť rozobrať balík peňazí určených na rozvoj a propagáciu turizmu v ich kraji. Bezhlavo vychrlili množstvo webových stránok, len aby vykázali činnosť alebo zdokladovali využitie eurofondov.

„Robia ich veľakrát ľudia, ktorí nemajú ani poňatia o cestovnom ruchu a online marketingu, webstránky nemajú takto bez pravidelných aktualizácií žiadnu návštevnosť a stoja bokom ako obchod v strede lesa. Predkladali sme návrhy na spoluprácu aj inštitúciám určeným na propagáciu Slovenska, no, žiaľ, neúspešne. Práve sa venovali jednému predraženému projektu, ktorý skončil v útrobách platenej webovej stránky namiesto toho, aby robil reklamu všade tam, kde treba,“ dodáva Trstenský.

Viac..  Máte odvahu? Prihláste sa na Európsky road trip a spoznajte množstvo zaujímavých iest

SLOVENSKO VS ZAHRANIČIE

Internetová cestovateľská televízia sa pokúšala preraziť aj na domácej pôde. Na Slovensku však nepochodila, kde sa podľa jej riaditeľa len ťažko prispôsobujeme neustále meniacemu sa a dynamickému trhu. Obrátila sa preto na zahraničie. Podnikanie v tomto smere je vraj ešte v plienkach.

Dnes aktívne spolupracuje so 68 krajinami, kde u niektorých počet obyvateľov presahuje 60 miliónov”, povedal pre portál EuropskeNoviny.sk Juraj Trstenský, riaditeľ spoločnosti.

O red

Odporúčame pozrieť

Anna ZABORSKA

Anna Záborská: Som rada, že SNS sa inšpirovala návrhom KDH

Návrh zákona o posudzovaní vplyvov na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, ktorý dnes predstavila SNS, je inšpirovaný …