EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / CESTOVANIE / Budúcnosť cestovania v EÚ, internetové cestovateľské televízie sú na vzostupe
Travel Channel Slovakia
Travel Channel Slovakia. PHOTO: redakcia/red.

Budúcnosť cestovania v EÚ, internetové cestovateľské televízie sú na vzostupe

Travel Channel Slovakia
Travel Channel Slovakia.
PHOTO: redakcia/red.

V poslednom čase sme boli svedkami pádov niekoľkých renomovaných európskych cestovných kancelárií. Ku dnu išli Medina, Best Choice, Tip Tour, A-tour či Alex Tour. Optimalizácia v cestovnom ruchu je preto na mieste a čoraz viac aj kamenné cestovné kancelárie šetria, kde sa dá. Do popredia sa v Únii dostávajú čoraz viac internetové televízie a portály, ktoré nie sú obmedzené vysielacím časom v televíznom programe. Prvá takáto cestovateľská televízia na Slovensku Travel Channel Slovakia vznikla pôvodne z Travel TV v roku 2013.

Sledovanosť webstránok, ktoré  sú na slovenskom trhu len 26 mesiacov, dosiahla počet 20 147 815 návštev a každým  mesiacom stúpa približne o 0,25 %”, povedal pre spravodajský portál EuropskeNoviny.sk riaditeľ Travel Channel Slovakia Juraj Trstenský.

Cesta k úspechu podľa neho spočíva aj v optimalizácii spoločností, ktoré sa podieľajú na konkrétnych projektoch. Mnohé si totiž najímajú ďalšie externé spoločnosti a pritom mnoho vecí vedia zvládnuť vo vlastnej réžii.

Prvá internetová televízia vznikla s cieľom propagácie Slovenska v zahraničí, vypracovala bezplatné alternatívy na zviditeľnenie hotelov a penziónov z odľahlejších častí východného a stredného Slovenska. Najmä obyvatelia západnej Európy sa tak môžu pozrieť a vybrať si destinácie aj vo východnej časti EÚ.

EUROFONDY A CESTOVNÝ RUCH

Podľa Juraja Trstenského, riaditeľa Travel Channel Slovakia, množstvo regionálnych turistických informačných centier a organizácií, ktoré vznikli pri vyšších územnoprávnych celkoch, len využili možnosť rozobrať balík peňazí určených na rozvoj a propagáciu turizmu v ich kraji. Bezhlavo vychrlili množstvo webových stránok, len aby vykázali činnosť alebo zdokladovali využitie eurofondov.

„Robia ich veľakrát ľudia, ktorí nemajú ani poňatia o cestovnom ruchu a online marketingu, webstránky nemajú takto bez pravidelných aktualizácií žiadnu návštevnosť a stoja bokom ako obchod v strede lesa. Predkladali sme návrhy na spoluprácu aj inštitúciám určeným na propagáciu Slovenska, no, žiaľ, neúspešne. Práve sa venovali jednému predraženému projektu, ktorý skončil v útrobách platenej webovej stránky namiesto toho, aby robil reklamu všade tam, kde treba,“ dodáva Trstenský.

Viac..  Rodičia, pozor! Už o dva mesiaca začínajú platiť zásadné zmeny o detských autosedačkách

SLOVENSKO VS ZAHRANIČIE

Internetová cestovateľská televízia sa pokúšala preraziť aj na domácej pôde. Na Slovensku však nepochodila, kde sa podľa jej riaditeľa len ťažko prispôsobujeme neustále meniacemu sa a dynamickému trhu. Obrátila sa preto na zahraničie. Podnikanie v tomto smere je vraj ešte v plienkach.

Dnes aktívne spolupracuje so 68 krajinami, kde u niektorých počet obyvateľov presahuje 60 miliónov”, povedal pre portál EuropskeNoviny.sk Juraj Trstenský, riaditeľ spoločnosti.

O red

Odporúčame pozrieť

Kissova

Jana Kiššová: Bojím sa pomyslieť, čo sa stane s tými, čo nekradnú, keď príde kríza

Ľudia, nechcete pridať k platu? Chcete? A o koľko? O sto? O dvesto? Alebo ešte viac? Jasné, pridáme!!! A ak …