Minister J. Počiatek otvoril výstavbu južného diaľničného obchvatu Žiliny, zaplatia ju eurofondy

dialnica
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Žilina (20. februára 2014) – Diaľnica D1 bude opäť o niečo dlhšia. Dnes sa oficiálne začala výstavba ďalšieho úseku najdôležitejšej slovenskej autostrády, ktorý odľahčí extrémne preťaženú dopravu v meste Žilina. Základný kameň nového úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka slávnostne poklopal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Viac ako 11 kilometrov dlhý úsek s dvoma tunelmi bude vodičom k dispozícii začiatkom roku 2018.

„Začali sme stavať ďalší rozhodujúci úsek, ktorý scelí diaľnicu D1 a zároveň vyslobodí Žilinu a okolie z dopravného zovretia. Jeho význam, samozrejme, ešte narastie po dobudovaní tunela Višňové, ktorý plánujeme začať stavať do polovice tohto roka,“ povedal na otvorení výstavby južného diaľničného obchvatu Žiliny minister dopravy J. Počiatek.

Ide o jeden z najťažších diaľničných úsekov, ktorý bude z veľkej časti vedený estakádami a v dvoch tuneloch (Ovčiarsko, Žilina).

Zmluvná cena za výstavbu úseku, ktorý stavia konzorcium firiem Ovčiarsko v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav – SK a Metrostav, je 427 miliónov eur bez DPH. Ide o projekt, ktorý je spolufinancovaný z eurofondov v dvoch fázach a v rámci dvoch po sebe nasledujúcich programových období (Operačný program Doprava a Operačný program Integrovaná infraštruktúra). Celkový príspevok z eurofondov predstavuje vyše 375,8 milióna eur, pričom z aktuálneho finančného rámca eurofondov bude na projekt vyčlenených 190 miliónov eur, zvyšok bude dofinancovaný z nového programového obdobia. Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku v súčasnosti finalizuje, minister dopravy J. Počiatek by ju mal podpísať v priebehu najbližšieho týždňa.

Viac..  Predbežná dohoda o lepšom cezhraničnom presadzovaní pravidiel bezpečnosti cestnej premávky

Technický popis projektu

Južný obchvat Žiliny má od Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku celkovú dĺžku 11,32 kilometra.
Úsek sa začína v Hričovskom Podhradí križovatkou diaľnic D1 a D3. Trasa je navrhnutá po estakáde, ktorá križuje železničnú trať ŽSR Bratislava – Žilina a cestu I/18. Následne vchádza do tunela Ovčiarsko. Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka. Morfologický výbežok Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou Bytčicou. Úsek sa končí v mieste napojenia na plánovanú križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Od tejto križovatky sa už začína ďalší úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové.

O red

Odporúčame pozrieť

Nemecko

Nemecká priemyselná a obchodná komora vyzvala na dokončenie dohody EÚ – Mercosur

Nemecká priemyselná a obchodná komora (DIHK) vyzýva na dokončenie dohody o voľnom obchode medzi Európskou …

Consent choices