EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / MOTORIZMUS / Európska komisia chce posielať vodičov častejšie na STK-čky, europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová je proti

Európska komisia chce posielať vodičov častejšie na STK-čky, europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová je proti

stk
STK. PHOTO: Flickr.

Pravidelné kontroly vozidiel by mali byť hlavným nástrojom pre zaistenie ich dobrého technického stavu. Európska komisia (EK) opätovne prichádza s upraveným návrhom nariadenia, ktoré sa snaží o harmonizáciu pravidiel v tejto oblasti. Jeho súčasťou je aj zvýšená frekvencia technických kontrol pre vozidlá staršie ako 6 rokov, prípadne s počtom najazdených kilometrov vyšším ako 160 000. Návrhom sa zaoberajú poslanci počas prebiehajúceho plenárneho zasadnutia Európskeho parlamentu (EP).

Európska komisia pri predkladaní návrhu argumentuje predovšetkým snahou o zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky a zlepšením ochrany životného prostredia.

„Tu je dôležité poukázať na to, že štúdie skúmajúce súvislosti medzi nehodami a technickými nedostatkami automobilov, neprišli k jednoznačnému záveru pokiaľ ide o vplyv častejších kontrol na bezpečnosť cestnej premávky. Sprísňovanie pravidiel ohľadom ich frekvencie, tak nie je opodstatnené,“ uviedla poslankyňa EP Monika Flašíková Beňová.

Viac..  Emisné zóny prídu aj na Slovensko. Ak máte staršie auto, môžete mať problém

Kritérium počtu najazdených kilometrov je podľa nej rovnako potrebné prehodnotiť. „Mohlo by to viesť k ešte väčšej manipulácii s tzv. stáčaním kilometrov,“ poznamenala europoslankyňa.

Povinnosť absolvovať každoročnú technickú prehliadku staršieho vozidla by viedla k neúmernému nárastu finančných nákladov pre bežných užívateľov. Priemerný vek automobilov na Slovensku navyše stále presahuje 11 rokov.

„Ľudia by to pocítili naozaj výrazne. V súčasných ekonomicky neľahkých časoch je preto nevyhnutné takéto zmeny odložiť,“ zdôraznila Monika Flašíková Beňová. Návrh sa okrem toho zaoberá napríklad stanovením minimálnej úrovne zručností a požiadaviek na odbornú prípravu technikov, či zlepšením kvality vykonávaných kontrol a na ne používaných zariadení.

O red

Odporúčame pozrieť

Si komunikatívny a bavia ťa medzinárodné vzťahy? Vyplň formulár a staň sa novým členom spoločnosti House of Lords!

Analytici z House of Lords (Londýn) poskytujú výskumnú podporu a analýzu pre vybrané výbory krajín Spojeného …

  • Beáta Maruškinová

    Veľmi správne.Tiež som za takéto stanovisko.Tu je veľmi veľa ľudí,ktorí majú celoživotné auto,ledva majú na jeho prevádzku a toto by mohlo veľmi zle ovplyvniť ekonomiku veľa domácností.Na druhej strane je zase veľmi veľa domácností,ktoré majú viac rokov auto a stav tachometra tomu nezodpovedá.Myslím tým,že až tak ho nevyužívajú pre drahú prevádzku.Ja si myslím,že na počte nehôd sa skôr podpisuje agresivita vodičov, na silných autách,ktorí častokrát chodia,ako keby mali pod zadkom tank a nezodpovednosť.Veď len sledujte situácie na cestách.Kontroly na každom kroku a aj tak koľkí sú prichytení pod vplyvom alkoholu.

  • Milan Vašina

    Myslím, že Eu. parlament by nemal prikazovať, ale odporučiť a je každého štátu vecou či sa tak rozhodne alebo nie, oni tu nežijú, je to iba mašinéria vzoru komunistov, zbytočných darmožráčov, rozhodovania od stolov, je to iba fraška. Každý štát má svojich, zástupcov- vo voľbách zvolených na to aby rozhodovali, čo je správne pre náš štát a nie aby im stále niekto niečo prikazoval : Samozrejme v politike to tak chodí a vyhovuje, ja sa nabalím a potom ma nič nezaujíma, česť výnimkám-dajú sa však zrátať na jednej ruke….