EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / ROZHOVORY / Róbert Hajšel: V kampani eurovolieb chceme osloviť milióny ľudí

Róbert Hajšel: V kampani eurovolieb chceme osloviť milióny ľudí

Európsky parlament
Európsky parlament, Štrasburg. PHOTO: Flickr.

S blížiacimi sa voľbami kandidátov do kresiel Európskeho parlamentu beží súbežne aj propagačná kampaň Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu. Jej riaditeľom na Slovensku je Róbert Hajšel.

Aké sú priority Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu?

– Naša informačná kancelária Európskeho parlamentu sa snaží zvýšiť všetkými možnými prostriedkami povedomie o Európskom parlamente. Informuje o udalostiach čo robí a kedy sú do neho voľby.

Akými spôsobmi propagujete blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu?

– Organizujeme množstvo rôznych diskusných podujatí po celom Slovensku. Spolupracujeme s rôznymi orgánmi miestnej či regionálnej samosprávy. Navštevujeme aj školy a univerzity. Postupne sa budeme snažiť vytvárať krátke filmové klipy, ktoré budú mať aktivačný charakter. Uvedomujeme si, že sa ľudia môžu cítiť unavení z volieb. V priebehu dvoch mesiacov budú eurovoľby už tretími voľbami.

Prečo sú eurovoľby dôležité?

V nich si budeme voliť tých, ktorí potom v Európskom parlamente zvolia nového predsedu Komisie. Tým určia isté politické smerovanie celej Únie. Voľbou kandidáta reprezentujúceho danú politickú skupinu majú teda možnosť určiť, kadiaľ ďalej sa Európska únia posunie.

Aký počet ľudí chcete osloviť?

Určite pôjde o tisíce ľudí v priamom kontakte. Vedieme aj kampaň cez médiá a cez sociálne siete Facebook a Twitter. Verejnosť informujeme aj nepriamo prostredníctvom krátkych filmov na kanáli Youtube. V kampani eurovolieb chceme osloviť milióny ľudí. Jednoducho chceme, aby sa do 24.mája nenašiel jediný človek na Slovensku, ktorý by nevedel, že sa blížia voľby do Európskeho parlamentu.

Viac..  Ján Figeľ: Európa potrebuje dušu

V porovnaní s minulými eurovoľbami bol tentokrát vyčlenený menší rozpočet pre informačnú kanceláriu. Dokážete napriek tomu dostatočne splniť svoj cieľ?

Verím, že sa to dá. Najmä spôsobom diskusných podujatí sa dá posunúť takáto informácia ďalej. Vieme umožniť, aby tiež samotní europoslanci či kandidáti na tento mandát mohli vysvetliť ľuďom svoje postoje. Vedieme politicky neutrálnu kampaň iba informačno-komunikačného charakteru. No spoliehame sa na politické strany, že aj ich aktivitami budú ľuďom posúvané informácie o samotných voľbách.

Ako vnímate prvovoličov z hľadiska účasti?

Z hľadiska účasti sú podľa mňa asi najnestabilnejšou skupinou voličov. V minulých voľbách dosiahla volebná účasť u mladých iba 14 %, pokiaľ čo celoslovenský priemer bol necelých 20 %. Sú to ľudia veľmi citliví napr. na politické dianie. Niekedy sa zdá, ako keby strácali záujem ísť voliť, lebo sa treba fyzicky presunúť do volebnej miestnosti. Myslím si, že by volebná účasť vyzerala inak, keby bolo umožnené hlasovať aj cez internet. To bohužiaľ na Slovensku nie je možné. Dokonca sa nedá hlasovať ani zo zahraničia. Čo sa týka účasti, a tiež tej prvovoličskej, voľby by vyzerali inak, keby u nás boli povinné. Tak to majú napríklad v Belgicku, Luxembursku, Grécku a na Cypre.

Ďakujeme za rozhovor, na otázky spravodajského portálu EuropskeNoviny.sk odpovedal riaditeľ Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku Róbert Hajšel.

O mve

Odporúčame pozrieť

Stefanec

Ivan Štefanec: Register transparentnosti zvyšuje dôveru občanov v Európsku úniu

Európsky parlament včera schválil návrh Európskej komisie na rozšírenie Registra transparentnosti, ktorý obsahuje zoznamy lobistov …