EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / ZDRAVIE / Systém eCall by mohol zachrániť 2 500 ľudských životov ročne!

Systém eCall by mohol zachrániť 2 500 ľudských životov ročne!

eCall
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Hoci počet úmrtí na cestách v Európe sa za posledné desaťročie znížil o 43%, každý rok na cestách zomrie približne 25 500 ľudí a ďalších 250 000 sa vážne zraní. Medzi najohrozenejších účastníkov pritom patria chodci, cyklisti, motoristi a starší ľudia. Vážne dopravné nehody sa častejšie stávajú v mestských než vidieckych oblastiach.  V snahe zachrániť ľudské životy EÚ plánuje zaviesť automatický systém privolania pomoci „eCall“.

Ušetri čas = zachráň život

V prevažnej väčšine prípadov je to čas, ktorý rozhoduje o záchrane života obete havárie. Úlohou pracovníkov záchrannej služby je čo najrýchlejšie od volajúceho zistiť presné informácie o polohe či počte a stave zranených. „V závislosti od hovorov musíte nájsť správnu rovnováhu medzi získaním informácií a získaním času. Veľmi často sa to pohybuje v rozmedzí zhruba 1-2 minúty. Ak za tento čas získame presnú polohu a potrebné informácie, potom obeť nedopláca na meškanie,“ upresňuje Hervé Fanuel z Belgickej záchrannej služby.

Niekedy je však dosť náročné tieto informácie zistiť. Najmä v oblastiach mimo väčších miest je komplikované presne určiť polohu miesta dopravnej nehody. Autá vybavené systémom eCall by v budúcnosti tento problém mali vyriešiť.

Ako to funguje?

V prípade nehody systém eCall automaticky zavolá najbližšej záchrannej službe. Aj keď je pasažier zranený a nie je schopný rozprávať, záchranka dostane aspoň tie najnutnejšie informácie vrátane presnej polohy. V prípade potreby sa pomoc dá zavolať aj manuálne stlačením červeného tlačidla. Ak ste teda svedkom nehody, stačí ho stlačiť a záchranná služba bude vedieť, kde sa nachádzate.

Viac..  Odolnosť na antibiotiká rastie. Tie, ktoré sa nasadzujú zvieratám majú vplyv aj na ľudí

Nebude to také ľahké…

Aj keď by eCall mohol zachrániť vyše 2 500 životov v EÚ ročne, jeho zavedenie sa zrejme nezaobíde bez problémov. Ako sa napríklad vyhnúť záplave neopodstatnených telefonátov? Riaditeľ talianskej linky 112 Piero Brambillia uvažuje nad tým, ako vytvoriť filtrovací systém medzi volajúcim a záchrannou službou: „podľa mňa je ťažké si predstaviť nejaký rozlišovací postup. Operátor si sám dokáže zhodnotiť, čo sa v skutočnosti stalo. Robí to po telefóne vo chvíli, keď mu obyčajní ľudia v núdzi zavolajú a to isté bude robiť aj pri eCall.“ Okrem toho istý čas potrvá, kým sa záchranné služby v niektorých štátoch zmodernizujú tak, aby boli schopné spoľahlivo volania eCall vybaviť. Na záchranný systém eCall si teda pravdepodobne budeme musieť počkať do roka 2017.

Viac sa dozviete v priloženom videu:

O ram

Odporúčame pozrieť

Brno, diskusia eCall

Ako bude fungovať systém eCall? Pri náraze vám auto zavolá záchranku samé

V Brne sa stretli zástupcovia Slovenska, Česka, Maďarska a Rakúska pri diskusii o problematike systému automatického tiesňového volania …