Pre motorkárov zatiaľ technické kontroly po novom neplatia

motocykle
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Prvé zavedenie povinných tzv. periodických skúšok motorových vozidiel sa datuje podľa niektorých zdrojov ešte do čias bývalej Československej republiky do roku 1935 a týkalo sa vozidiel verejnej prepravy osôb. Najskôr bolo kontrolované, či vozidlo spĺňa predpísané podmienky a či je riadne udržiavané. Až neskôr sa spresnilo ako často a kým majú byť tieto technické kontroly vykonávané.

Pojem kontrola technického stavu (TK) zahŕňa dve súvisiace, ale samostatné kontrolné činnosti. Sú to emisná kontrola a technická kontrola a vzťahujú sa na všetky vozidlá, ktoré sú prevádzkované ako verejné, osobné, nákladné, prípojné vozidlá, bližšie nešpecifikované ostatné vozidlá, aj pracovné stroje.

Po vstupe Slovenska do EÚ sa aj tieto predpisy harmonizujú. Odteraz bude v EÚ povinné cezhraničné uznávanie potvrdení o technickej previerke vozidiel. Tak isto aj termín prvej TK je jednotný. Avšak pre motocykle zatiaľ platia iné pravidlá.

Viac..  Peter Pollák: 40% energie spotrebuje vykurovanie budov, toto číslo musíme znížiť

Pre viac informácií si pozrite priložené video:

O tkl

Odporúčame pozrieť

tachometer, auto

EK spustila verejná konzultáciu o pravidlách technického stavu vozidiel

Európska komisia spustila verejnú konzultáciu o revízii pravidiel týkajúcich sa technického stavu vozidiel v EÚ. …

Consent choices