EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / CESTOVANIE / Pri Púchove bude nová železničná trať! Preplatí to Brusel

Pri Púchove bude nová železničná trať! Preplatí to Brusel

zeleznica
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Ďalší úsek modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova bude preplatený z eurofondov. Ide o takmer 9 kilometrov dlhý úsek železničnej trate medzi mestami Beluša a Púchov, ktorý bude do apríla 2015 zmodernizovaný na maximálnu rýchlosť 160 km/hod. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok už schválila Európska komisia.

„Čerpanie eurofondov je jedna z našich najväčších priorít a som veľmi rád, že sa nám ho darí aj napĺňať,“ povedal minister dopravy, výstavby a  regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Projekt modernizácie železničnej trate v úseku Beluša – Púchov je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov nadväzujúci  na predchádzajúce úseky Bratislava Rača – Trnava a Trnava – Nové Mesto nad Váhom.

Stavba zaradená do prioritnej osi č. 1 Operačného programu doprava predstavuje modernizáciu technickej infraštruktúry v celkovej dĺžke 8,856 kilometra vrátane rekonštrukcie zastávok a železničnej stanice Púchov, ako dôležitého železničného uzla na sieti slovenských železníc.

Viac..  Expertom SaS na eurofondy sa stal odborník Ján Rudolf

Hlavným cieľom týchto zmien je nielen zrýchlenie cestovania, ale aj jeho skvalitnenie a zvýšenie bezpečnosti. Modernizácia železničných staníc tiež zvýši kultúru cestovania. Prestavbou tratí, ale najmä železničných staníc Beluša a Púchov, sa zabezpečí potrebná dĺžka hlavných, prechádzajúcich a ostatných koľají, požadovaných výšok a dĺžok nástupíšť vo všetkých staniciach a zastávkach.

Bezpečnosť cestujúcich zvýši aj fakt, že sa vytvorí bezkolízny prístup cestujúcim k železničnej doprave a upravovať sa budú aj  všetky komunikácie pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok tak, aby vyhovovali aj osobám s obmedzenou schopnosťou pohybu. Vodiči osobných automobilov zasa ocenia, že modernizácia trate odstráni všetky úrovňové priecestia.

Financovanie projektu:
Kohézny fond EÚ:              84 318 684,37 €
Spolufinancovanie zo ŠR:  14 879 767,83 €
Iné zdroje SR:                     6 248 804,43 €

O ram

Odporúčame pozrieť

manka

Vladimír Maňka: Brusel nie je byrokratický moloch. Je tu pre občanov

Slovenský europoslanec Vladimír Maňka si počas leta našiel popri bicyklovaní čas aj na to, aby …