EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / POĽNOHOSPODÁRSTVO / EÚ posilňuje propagáciu poľnohospodárskych produktov. Reaguje tak na ruské embargo

EÚ posilňuje propagáciu poľnohospodárskych produktov. Reaguje tak na ruské embargo

products
PHOTO: Ilustračné Flickr.

Komisia potvrdila svoj ​​zámer poskytnúť ďalších 30 miliónov € z prostriedkov EÚ na programy na podporu spoločnej poľnohospodárskej politiky (propagačné programy SPP), ktoré sa začnú v roku 2015. Má to byť druhá splátka v rámci celkových 60 miliónov eur, ktoré sa každoročne poskytujú na podporu týchto programov. Komisia sa týmto snaží o zmiernenie vplyvu ruského embarga na určité poľnohospodárske výrobky EÚ.

Tento krok potvrdil komisár EÚ pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka, Dacian Cioloş: “Propagačné programy sú jedným z nástrojov spoločnej poľnohospodárskej politiky, ktoré môžu byť použité v strednodobom horizonte v záujme riešiť ťažkosti na trhu, ktoré očakávame v niekoľkých odvetviach v dôsledku ruského embarga. Napomáhajú producentom nájsť nové predajné miesta v rámci EÚ aj mimo nej. Dnešná zmena znamená, že 60 miliónov eur z finančných prostriedkov EÚ je k dispozícii ako podpora pre projekty, ktoré budú predložené do konca tohto mesiaca. Projekty sú spolufinancované aj samotnými organizáciami, čo znamená, že v roku 2015 sa môžu začať realizovať programy v hodnote najmenej 120 miliónov eur. Poľnohospodárskym organizáciám silne odporúčam, aby čo najviac vyťažili z tejto príležitosti a v nasledujúcich týždňoch predstavili svoje ambiciózne plány.”

Viac..  Bill Gates: Potrebujeme nové technológie, aby sme mohli zabrániť najhorším dôsledkom zmeny klímy

Každý rok sa v EÚ predpokladá približne 60 miliónov eur na spolufinancovanie propagačných programov SPP. Prideľujú sa v dvoch splátkach na základe predložených programov – až do výšky 30 miliónov eur v rámci prvej splátky a zvyšok v rámci druhej. Organizácie môžu svoje programy prezentovať členským štátom vždy na konci februára a septembra. Členské štáty potom predložia vybrané programy na posúdenie Komisii.

EÚ tak hradí 50% nákladov na propagačné programy (až do 60% na programy na podporu spotreby ovocia a zeleniny u detí), zvyšok je hradený medziodvetvovými organizáciami.

O tib

Odporúčame pozrieť

Singapur

EÚ a Singapur upevňujú politické, obchodné a investičné vzťahy

Európska únia a Singapur podpísali tri dohody, vďaka ktorým sa ich politické, obchodné a investičné …