Vyťaženosť bratislavského letiska je v rámci letísk v únii 6. najnižšia

To, že lietanie je najbezpečnejšou formou dopravy na svete, je známy fakt. Aj napriek možnému dojmu, že v ostatnom období sa roztrhlo vrece s leteckými katastrofami. Pravdepodobnosť, že zomrieme v lietadle je totiž len 1 ku 11 miliónom. To znamená, že skôr náš život ukončí napríklad napadnutie žraloka, úder blesku alebo je tiež pravdepodobnejšie, že zomrieme v práci ako v samotnom lietadle. Aj tieto prípady však
nastanú len v pravdepodobnosti jednej k niekoľkým miliónom. V našom rebríčku sa teda pozrieme na to, koľko Európanov v roku 2013 poletelo, či už v rámci krajiny, EÚ alebo mimo nej. A lietali sme menej alebo viac ako v roku 2012?

zmena a počet leteckých pasažierov

„V zlomovom roku 2009 poklesol počet cestujúcich v leteckej doprave na 753 mil. pasažierov. Odvtedy dochádza k postupnému oživovaniu v tomto segmente“, uviedla Dana Vrabcová, analytička Poštovej banky. Podľa najnovších údajov, ktoré zverejnil Eurostat došlo v roku 2013 v porovnaní s rokom 2012 v EÚ28 k nárastu pasažierov
o 1,7 % na 842 miliónov.

Najviac letov [43,3 %] bolo uskutočnených medzi členskými štátmi EÚ. Vzdušné kroky Európanov smerovali mimo Európskej únie v 38,6 % prípadoch a zvyšných 18,1 % pripadlo na lety v rámci jednej krajiny.

 

Najväčší percentuálny medziročný nárast leteckých
pasažierov [o 14,5 %] zaznamenalo v uplynulom roku
Luxembursko. Hoci je táto krajina rozlohou aj počtom
obyvateľov niekoľkonásobne menšia ako naše Slovensko,
podarilo sa jej v rámci EÚ28 v roku 2013 „vypraviť“ o takmer
600 tis. pasažierov viac. Na Slovensku toto číslo dosiahlo
úroveň 1,2 mil. Aj pri letoch mimo EÚ mierne vedú [o 40 tis.
pasažierov viac] nad Slovákmi Luxemburčania. A spolu s nimi
„vedie“ v tejto kategórii aj zvyšných 26 krajín EÚ28. Slovensko
je totiž krajinou, z ktorej minulý rok odletelo mimo hraníc
EÚ najmenej cestujúcich.

Viac..  Celosvetová humanitárna kríza nabrala nebývalé rozmery. Čo medzinárodné spoločenstvo musí urobiť, ak chce situáciu zlepšiť.

Leteckým spoločnostiam na Slovensku sa v roku 2013 v globále
darilo menej ako v roku 2012. Celkový počet pasažierov totiž
poklesol, aj keď len mierne, o necelé pol percento.
Slovensko tiež patrí k štvrtine krajín, za ktoré boli údaje
zverejnené, s najmenším počtom vnútroštátnych „lietajúcich“. Je
však pochopiteľné, že pri rozlohe Slovenska vnútorná letecká
doprava nehrá prvé husle. V roku 2013 preletelo, primárne
medzi Bratislavou a Košicami, len 20 tis. pasažierov.
Okrem Slovenska zaznamenalo v roku 2013 medziročný pokles
cestujúcich len päť ďalších krajín. Najvýraznejšie ho však
pocítili Estónci, kde zníženie predstavovalo viac ako – 11 %.

Jednotkou rebríčka celkového počtu obslúžených pasažierov ostáva stálicou Veľká Británia, ktorá vypravila až štvrtinu všetkých európskych
cestujúcich. Jej londýnsky Heathrow tak bol v roku 2013 aj naďalej najvyťaženejším letiskom v európskej „dvadsaťosmičke“ so 72,3
mil. pasažiermi. Bratislavské letisko sa umiestnilo až na 139. priečke zo všetkých 144 letísk nachádzajúcich sa v EÚ.

 

O ram

Odporúčame pozrieť

zdravotne postihnuti

L. Ď. Nicholsonová: Európsky preukaz uľahčí cestovanie ľudom so zdravotným postihnutím

Európania s preukazom ZŤP sú o krok bližšie k tomu, aby sa im výrazne zlepšili …

Consent choices