Kremeľ skočil na prvoaprílový žart. Vojnové lode Mistral Brusel nekúpil

loď
PHOTO: Ilustračné Flickr.

BRUSEL, MOSKVA – Množstvo ruských štátnych médií sa prvého apríla stalo obeťou žartu bruselského webu EUObserver, ktorý dve francúzske vrtuľníkové lode triedy Mistral, určené pôvodne Rusku “predal” Európskej únii.

Ruských novinárov nevaroval fakt, že EÚ žiadnu vlastnú armádu nemá, ani skutočnosť, že jedna z lodí mala kotviť vo vnútrozemskom Luxembursku. Na žart reagoval aj Kremeľ.

Na vydarený žart reagoval hovorca ruského prezidenta Dmitrij Peskov. Akýkoľvek dobrý vtip je podľa neho vítaný, rovnako by vraj ale v Moskve privítali dodržiavanie francúzskych zmluvných záväzkov.

Téma obrovskej zbrojnej zákazky je v Rusku citlivo a ostro sledovaná. Paríž totiž v reakcii na agresívnu politiku Ruska na Ukrajine kontrakt uzavretia v roku 2011 pozastavila a ruskému veleniu plavidlá odmietla v termíne predať.Rusko teraz čaká, že Francúzsko buď zmluvu dodrží, alebo peniaze vráti aj s tučnou pokutou. Cena zákazky je 1,2 miliardy eur.

Kotví v Luxembursku

EUObserver napísal 1. apríla, že zákazku prevzala diplomatická služba Európskej únie. Lode nazvané pôvodne Sevastopol a Vladivostok vraj boli premenované na Juncker a Mogherini podľa šéfa Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera a únijnú ministerku zahraničia Federiky Mogherini.

Viac..  Viacero európskych spravodajských webstránok sa stalo terčom prokremeľskej kampane

Prvé plavidlo má kotviť v Luxembursku a druhé na talianskom ostrove Lampedusa, kde má vraj z mora zachraňovať troskotajúcich afrických utečencov.

Aj Russia Today

Aprílovú správu obratom prevzali ruská štátna televízia Russia Today, rozhlasový vysielač Govorit Moskva alebo tlačová agentúra RIA Novosti. EUObserver nakoniec musel správu na svojom webe označiť poznámkou, že článok je aprílovým žartom a žiadne informácie v ňom sa nezakladajú na pravde. Autor správy Andrew Rettman sa nechal počuť, že by nikdy neuveril, že na jeho správu môže niekto “skočiť”.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk.

O ram

Avatar

Odporúčame pozrieť

internet

Viacero európskych spravodajských webstránok sa stalo terčom prokremeľskej kampane

Viacero významných európskych spravodajských webstránok sa stalo terčom prokremeľskej propagandistickej a dezinformačnej kampane. Vyplýva to …