faltys
Hans Faltys. Tímlíder SaS pre pôdohospodárstvo. PHOTO: SaS.

Pľuvanec na eurofondy


Nie je to čudné, že sú v poslednom čase médiá plné reklám o tom, ako nejaký operačný program zlepšil naše životné prostredie, zlepšil podmienky odsúdených alebo zaviedol sociálnu inklúziu (nech už je to čokoľvek)?

Čo má táto reklama za cieľ?

Normálne reklama propaguje nejaký produkt – teda tovar, myšlienku, či službu a jej cieľom je oznámi prípadným kupujúcim, že tu vhodný produkt pre nich existuje a že im ho chce niekto predať. Táto európska reklama samozrejme nič také nerobí. Propaguje službu, ktorá už bola vyčerpaná, alebo produkty, ktoré už boli použité. Európsku Úniu ako myšlienku propagovať tiež už nemá zmysel, pretože už sme jej členmi a tak skoro nevystúpime. A propagovanie eurofondov je už úplný nezmysel. Predsa nemá význam u nás propagovať koncept, v ktorom sa prevažne násilím vyzbierajú peniaze od občanov, a to ešte najmä cudzích, napr. nemeckých, a rozdelia sa tunajším vybraným osobám. Ak by toto malo mať nejaký zmysel, tak skôr v Nemecku ako u nás, keďže zo systému viac prijímame ako dávame. Ale ak by aj išlo o reklamu, ktorá podnecuje ľudí na čerpanie eurofondov, možno by sa to dalo pochopiť. Ale tieto čudné spoty propagujú už realizované diela. Niečo, čo už niekto vyčerpal. No skutočne čudné.

Takže spomínaná reklama nemá žiaden logický dôvod z hľadiska jej poslucháčov. Nepropaguje žiaden produkt, ktorý by pre nich bol užitočný a ani žiadnu myšlienku, ktorú by takpovediac nekonzumovali aj bez nej. Možno má táto reklama iný cieľ. Keďže vlastníctvo niektorých médií veľkými finančnými skupinami u nás je obecne známe, môže ísť o pomerne priamočiare prelievanie európskych peňazí do týchto médií. To síce nie je boh vie aká správa – vravíte si. Ale predsa len, z cudzieho krv netečie, ide o európske prachy a kto si ich uchmatne, nám môže by prakticky jedno.

No áno. Ale pri všeobecnej nevraživosti k reklame zabúdame, že reklama je užitočná, že pomáha šíriť komerčné informácie a pomáha podnikom predáva ich produkty. A komunikačný priestor je akosi celospoločenským vlastníctvom, rovnako ako vzduch alebo éter, ktorým šírime rozhlasové vlny. Ak tento priestor celý zababreme reklamou na kohézne fondy a operačné programy (nech už je to čokoľvek), zvýši sa cena reklamy a už vôbec nik ju nebude počúvať. A pre komerčnú sféru sa pomaly stane nepoužiteľnou.

Takže priatelia, normálne, keď ide blbá reklama na nejaký produkt, tak sa uškrniete. Od teraz, ak pôjde blbá reklama na európske fondy, ani odpľuť si asi nestačí.

Komentár pre spravodajský portál EuropskeNoviny.sk pripravil Hans Faltys, SaS.

 #ppsShowPopUp_32

Viac..  Michal Wiezik: Aktuálne na strednom Slovensku v dôsledku extrémneho sucha vysychajú bukové lesy. VIDEO

O red

Avatar

Odporúčame pozrieť

faltys

Hans Faltys: Hystéria okolo predaja ornej pôdy

Náš premiér sa na Agrokomplexe opakovane vyjadril, že urobí všetko preto, aby zabránil odkupovaniu slovenskej …