Domov / POLITIKA / Porošenko si neželal, aby Ukrajinci videli, že si podal ruku s Putinom

Porošenko si neželal, aby Ukrajinci videli, že si podal ruku s Putinom

KYJEV – Bývalý producent televízneho kanála 112 Ukrajina obviňuje kanceláriu ukrajinského prezidenta z cenzúry a zasahovania do práce médií. Viktor Zubryckyj tvrdí, že prezidentská kancelária od vedenia televízie žiadala neodvysielať scénu nasnímanú 2. októbra v Paríži, keď si prezidenti Ruska a Ukrajiny, Vladimir Putin a Petro Porošenko, na úvod stretnutia podali ruky.

Zubryckyj podľa ruskej agentúry RIA Novosti uviedol, že 2. októbra prezidentská kancelária “zavalila” redakciu mailami a telefonátmi o neprípustnosti odvysielania reportáže, v ktorej by bolo aj podanie rúk prezidentov.

“Porošenko podal ruku Putinovi, ale neželal si, aby sa o tom dozvedeli Ukrajinci. Čudné, že si túto udalosť nevšimli všetky ukrajinské televízne kanály,” poznamenal Zubryckyj.

Arzenál tyrana

Domnieva sa, že s rozhodnutím televízie odvysielať inkriminované zábery súvisí aj nariadenie súdu o policajnej prehliadke v sídle televíznej spoločnosti.
Súd túto žiadosť odobril 16. októbra. Dal ňou vyšetrovateľom právo urobiť prehliadku a zhabať všetky počítače i dátové nosiče. “Inými slovami povedané, podniknúť technické opatrenia vedúce k prerušeniu práce televízneho kanálu,” vyhlásil bývalý producent.

Dodal, že nejde o prvý prípad, keď bol kanál 112 Ukrajina terčom nátlaku zo strany Porošenkových podriadených. “Od apríla 2015 Porošenko za pomoci svojich stúpencov využíva obvyklý arzenál tyrana: vyhrážky začatím alebo ukončením trestných prípadov či odobratím vysielacej licencie,” vysvetlil.

Viac..  Zuzana Čaputová: Spravodlivosť na Slovensku bola tovarom a istí ľudia si ju dokázali pre seba kúpiť

Stiahnutá relácia

Kritiky za obmedzovanie slobody tlače sa Porošenkovi nedávno dostalo aj po tom, ako na zoznam osôb, na ktoré sa vzťahujú ukrajinské sankcie, zaradil aj mnoho ruských a niekoľko zahraničných novinárov. Pod tlakom kritiky, aj zo zahraničia, Porošenko neskôr podpísal výnos, ktorým zo sankčného zoznamu vyškrtol viacero novinárov s britským, španielskym a nemeckým občianstvom.

V septembri bola len niekoľko minút pred odvysielaním z programu televízie 1+1 stiahnutá naživo vysielaná politická šou Šuster live. Šusterov program odvysielal napokon práve televízny kanál 112 Ukrajina, pričom na úvod zaradil výňatok z jednej z talkshow, v ktorom ukrajinský prezident Petro Porošenko tvrdí, že nepripustí, aby na Ukrajine zanikla sloboda slova.

Nie je o nič lepší

Autor programu Savik Šuster vzápätí vyhlásil, že stiahnutie jeho talkshow z vysielania televízie 1+1 je výsledkom dohody majiteľa televízneho kanála s prezidentskou kanceláriou. Moderátor tiež deklaroval, že prozápadný Porošenko nie je o nič lepší ako jeho z korupcie obviňovaný predchodca Viktor Janukovyč.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk.

O ram

Avatar

Odporúčame pozrieť

Zelenskyj, Bienkowska

Zelenského strana môže vládnuť sama, do parlamentu sa dostali ešte 4 ďalšie subjekty

Strana ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského vysoko zvíťazila v nedeľňajších parlamentných voľbách a obsadí v parlamente …