Brusel chce satelitné sledovanie lietadiel, má priniesť väčšiu bezpečnosť

Europoslanci navrhujú zdriadiť satelitné technológie, ktoré by  boli schopné  kdekoľvek sledovať dráhu lietadla. Mali by slúžiť ako prevencia bezpečnosti a uľahčiť prácu pri obnovovaní dát pri nehodách, pričom by mali mať pridelené vlastné rádiové spektrum. Zhodli sa na tom poslanci vo najnovšom  uznesení. Zároveň vyzvali Komisiu, aby vyčlenila prostriedky na toto špecifické satelitné pásmo s cieľom podporovať vývojové práce.

 „Videli sme tragédie, ktoré odhalili nedostatky v súčasnom systéme sledovania. Letecké systémy sledovania pokrývajú len 30 percent celkového vzdušného priestoru,“ povedal predseda Výboru pre dopravu a turizmus Michael Cramer.  „Satelit ADS-B  je jednou z technológií, ktoré by umožnili lepšiu bezpečnosť a znížili by náklady na infraštruktúru,“ dodal.

Tragédie letov AF 447 spoločnosti Air France z 1. júna 2009 a letu MH370 Malaysia Airlines z 8. marca 2014 zdôraznila potrebu zaviesť nové systémy na určenie polohy, čo zdôraznili poslanci v uznesení.

Keďže sledovacie systémy letov dnes pokrývajú len určité časti sveta, europoslanci vidia použitie satelitného sledovacieho systému za opodstatnené. Mohol by určiť polohu lietadla v prípade abnormálneho správania, mimoriadnej udalosti alebo nehody a zvýšiť účinnosť vyhľadávania záchrany.

Viac..  Rakúsko od dneška zrušilo všetky epidemické opatrenia pri vstupe do krajiny

Satelitné sledovacie systémy by  pritom nemali byť ovplyvnené pri strate elektrickej energie na palube lietadla a ani by malo byť možné ich vypnúť počas letu.

Poslanci vyzývajú Komisiu EÚ, aby prijala potrebné opatrenia v súvislosti pridelenia pásma rádiového spektra potrebného na podporu budúceho rozvoja celosvetového satelitného systému sledovania letov.

O jac

Avatar

Odporúčame pozrieť

stihacka

V Litve sa začalo najväčšie cvičenie pozemnej protivzdušnej obrany v NATO. Zúčastní sa ho aj Slovensko

LITVA/ Od 14. do 26. septembra sa v Litve uskutoční najväčšia séria cvičení pozemnej protivzdušnej …