Zástupcovia V4 rokovali o emisnom škandále VW a jeho riešeniach


Zástupcovia Slovenska, Českej republiky, Poľska a Maďarska sa stretli v Prahe, aby sa navzájom informovali o priebehu kauzy „Dieselgate“ (emisný škandál automobilky Volkswagen) v členských krajinách V4. Súčasťou rokovaní boli aj dôsledky kauzy na používateľov a na výrobcov v jednotlivých krajinách a plánované opatrenia do budúcnosti.

„Zhodli sme sa na tom, že zvolávacie akcie budú v iniciačnej fáze na dobrovoľnej báze. Je však potrebné vyvinúť preventívne legislatívny rámec, aby sa zabránilo takýmto situáciám v budúcnosti,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja František Palko, ktorý Slovensko na stretnutí zastupoval. Zároveň je podľa Palka potrebná koordinácia postupov medzi členskými štátmi EÚ a spolupráca všetkých schvaľovacích úradov v EÚ.

Štátny tajomník Palko svojich rokovacích partnerov, ktorými boli  minister dopravy Českej republiky Dan Ťok, námestník ministra infraštruktúry a stavebníctva Poľskej republiky Jerzy Szmit a štátny tajomník Národného rozvojového ministerstva Maďarskej republiky Zsolt László Becsey, informoval, že u nás by sa tento problém mohol týkať viac ako 46-tisíc áut, ktoré si ľudia kúpili od oficiálnych predajcov. V ČR je počet dotknutých vozidiel, u ktorých je indikovaná nezhoda so schváleným typom, okolo 150-tisíc. Poľský námestník ministra informoval svojich partnerov, že preverujú, či nedošlo k porušeniu ochrany spotrebiteľa. V Poľsku sa problém týka asi 140-tisíc áut. Maďarsko predpokladá, že zástupca výrobcu a dovozca vyvinie iniciatívu na kontrolu dotknutých vozidiel. V Maďarskej republike sa to vzťahuje na približne 40-tisíc vozidiel.

Viac..  Peter Pollák: Situácia v osadách je aj podľa predsedu Výboru EP pre regionálny rozvoj absolútny škandál a hanba

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka po tom, čo americká Agentúra pre životné prostredie zverejnila informáciu, že nemecká automobilka vybavila svoje automobily dieselovými motormi TDI softvérom, ktorý znižoval množstvo vznikajúcich oxidov dusíka (NOx) počas laboratórnych testov výfukových plynov, aby jeho vozidlá splňovali zákonný limit.

Podľa posledných informácií z nemeckého typového schvaľovacieho úradu KBA – Kraftfahrt Bundesamt, technické opatrenia na zabezpečenie zhody, ktoré VW prezentoval KBA, boli schvaľovacím úradom akceptované. VW bude organizovať zvolávanie dotknutých vozidiel vzhľadom na emisie NOx. Zvolávať podľa typov motorov by sa malo začať v marci. KBA by malo pred zvolaním vozidiel vypracovať informácie, aké kontroly na príslušných typoch bude potrebné vykonať.

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

bilcik

Vladimír Bilčík: Chceme umožniť spotrebiteľom jednoduchšie podávať kolektívne žaloby na výrobcov

Videoblogy europoslancov, poslancov a analytikov nájdete TU. Zdieľaj článok na Facebooku Zadajte Váš e-mail a …