EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / KOMENTÁRE A ANALÝZY / Miloš Moravčík: Megakšeft odklepla vláda len pár dní pred voľbami
Miloš Moravčík
Miloš Moravčík. PHOTO: archív MM.

Miloš Moravčík: Megakšeft odklepla vláda len pár dní pred voľbami

Vláda sedemnásť dní pred voľbami schválila kontroverzný PPP projekt obchvatu Bratislavy, ktorý síce pomôže kamiónom prevážajúcim tovar v rámci Európy, no Slováci na ňom prerobia štvrť miliardy eur. Obchvat navyše ani nemusí vyriešiť dopravné problémy pri príjazde do Bratislavy. Dokonca samotné ministerstvo financií priznalo, že PPP projekt vyjde Slovensko v období rokov 2015 až 2050 o 274 miliónov eur viac, ako keby obchvat staval priamo štát.

Ministerstvo dopravy dopad na dopravnú situáciu v hlavnom meste zahmlieva chýbajúcimi údajmi. Analytici upozorňujú na to, že za dve miliardy eur sa kolóny na vjazdoch do Bratislavy vôbec nemusia vyriešiť, len sa presunú o pár kilometrov bližšie k centru mesta. Do budúcna to môže znamenať, že sa niekto síce poriadne nabalí, ale šoféri zostanú čakať v dlhých zápchach.

Lepším riešením by bolo, ak by začal stavať obchvat Bratislavy priamo štát. Namiesto zisku PPP sprostredkovateľa by mohli ísť peniaze ľuďom, ktorí to potrebujú. Za túto cenu by mohol byť postavený aj obchvat Bratislavy aj opravených viacero ciest v iných častiach Slovenska. Je nepochopiteľné, prečo vláda na jednej strane odsúva záväzky voči školstvu a zdravotníctvu na obdobie po voľbách, ale PPP projekt na 30 rokov do budúcna je ochotná bez problémov schváliť.

Viac..  Minister Lajčák rokoval s predstaviteľmi OBSE o situácii na Ukrajine

Vláda sa vyhovára na zdĺhavé verejné obstarávanie. To je však obrazom zákona, ktorý v tomto volebnom období ona sama niekoľkokrát skomplikovala. Nie je normálne, že v mnohých iných krajinách Európskej únie trvá verejné obstarávanie kratšie a ceny za diaľnice sú nižšie. To, čo naša vláda robí pár dní pred voľbami zaváňa megakšefktom. Ak by jej skutočne záležalo na riešení dopravnej situácie v Bratislave, tak mohla začať stavať R7 a D4 už pred rokom. Ak by jej záležalo aj na iných ľuďoch, spravila by všetko pre to, aby zbytočne neprišli o štvrť miliardy eur.

Komentár pre spravodajský portál EuropskeNoviny.sk pripravil Miloš Moravčík, podpredseda KDH

O dac

Odporúčame pozrieť

Kazimir

Medzinárodné organizácie hodnotia Slovensko. Kde vidia priestor na zlepšovanie?

Európska komisia, Medzinárodný menový fond a Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD), pravidelne monitorujú …