Výbor pre meranie emisií štartuje vyšetrovanie emisného škandálu automobiliek

Novému parlamentnému vyšetrovaciemu výboru pre meranie emisií v automobilovom sektore začal plynúť jednoročný mandát. Vznikol ako reakcia na škandál spoločnosti Volkswagen, ale aj z obavy spotrebiteľov, že výrobcovia automobilov upravujú emisné testy i testy spotreby palív.

“Mnohí európski spotrebitelia majú pocit, že ich podviedli. Nielen kvôli škandálu Volkswagenu, no tiež kvôli tomu, že platia normy pre emisie a kvóty emisných noriem Euro 5 a Euro 6, a takisto kvôli tomu, že skutočné jazdné vlastnosti platia len na papieri,” hovorí Kathleen van Brempt, ktorá sa postavila na čelo vyšetrovacieho výboru.

Podľa poslankyne sa podmienky pri testovaní vozidiel v laboratóriu nezhodujú so skutočnými jazdnými podmienkami, čo skresľuje konečné výsledky. Nerada robím politiku založenú na náznakoch, dohadoch či odhadoch. Potrebujeme skutočné údaje a skutočné dôkazy, následne tomu prispôsobíme našu politiku,” hovorí.

Automobilový sektor sa ale obáva, že nadchádzajúce ustanovenia môžu uškodiť svetovému prvenstvu európskych automobiliek. Poslankyňa však trvá na tom, že nariadenia nepôsobia deštruktívne: Tento vyšetrovací výbor nejde proti nášmu automobilovému priemyslu, veď je veľmi dôležitý. Zamestnáva veľa ľudí, chceme, aby aj naďalej stál na čele. Verím, že dobrá a ambiciózna legislatíva o emisiách CO2 , oxidov dusík a iných látok, nejde proti priemyslu, ale tlačí ho ďalej.”

Viac sa dozviete v priloženom videu:

Viac..  Stratégia "z farmy na stôl": 65 spoločností a združení podpísalo Kódex správania EÚ

O vik

Avatar

Odporúčame pozrieť

doprava, automobily

Vo februári úrady v EÚ zaregistrovali viac ako 771-tisíc nových áut, v medziročnom porovnaní o 19,3 percenta menej

Sprísnené opatrenia v súvislosti s pandémiou koronavírusu vo viacerých európskych krajinách spôsobili ďalší prepad automobilového …