Európania sú ochotní priplatiť si za dlhšiu životnosť tovarov, hovorí európska štúdia

Európsky hospodársky a sociálny výbor zverejnil štúdiu, v ktorej skúmal vplyv označenia životnosti produktu na spotrebiteľa. Štúdia ukázala, že produktom s vyšším dátumom životnosti vzrastá odbyt až o 70%.

Rovnako zaujímavý je nárast dopytu po smartfónoch s dlhou životnosťou o 41% , pričom cena, ktorú sú spotrebitelia za ne ochotní minúť rastie so zvyšujúcou sa životnosťou. Štúdia vykonaná v Belgicku, Česku, Francúzsku, Španielsku a Holandsku na 3 000 účastníkoch jasne ukázala, že spotrebitelia uprednostňujú produkty s dlhšou životnosťou.

Najväčší nárast dopytu po výrobkoch s označením životnosti bol zaznamenaný u francúzskych spotrebiteľov. Cena, ktorú boli spotrebitelia ochotní zaplatiť sa menila aj v závislosti na HDP krajiny, v ktorej žili. Okrem toho má výrazný vplyv na kúpnu schopnosť aj sociálny rozmer. Ľudia s nižšími príjmami sa môžu stať obeťou nespoľahlivých výrobkov.

Viac..  Ďuriš Nicholsonová: Celoplošné testovanie ani náhodou nie je o Matovičovi, nie je to referendum o sile vzdoru proti vláde

Podľa Európskeho hospodárskeho a sociálneho výboru pomáha označovanie minimálnej životnosti pri posilňovaní dôvery spotrebiteľov v podniky. Výbor tiež vyzýva Európsku komisiu, aby vypracovala európsku legislatívu na plánované zastarávanie výrobkov a priemyslu odporúča zaviesť dobrovoľné systémy certifikácie.

O vik

Avatar

Odporúčame pozrieť

alkohol

Súkromné pálenie alkoholu sa rušiť nebude. Rezort dostal povolenie od Európskej komisie

Na Facebooku minister financií SR Eduard Heger informoval, že sa súkromné pálenie alkoholu na Slovensku …