Európania sú ochotní priplatiť si za dlhšiu životnosť tovarov, hovorí európska štúdia

Európsky hospodársky a sociálny výbor zverejnil štúdiu, v ktorej skúmal vplyv označenia životnosti produktu na spotrebiteľa. Štúdia ukázala, že produktom s vyšším dátumom životnosti vzrastá odbyt až o 70%.

Rovnako zaujímavý je nárast dopytu po smartfónoch s dlhou životnosťou o 41% , pričom cena, ktorú sú spotrebitelia za ne ochotní minúť rastie so zvyšujúcou sa životnosťou. Štúdia vykonaná v Belgicku, Česku, Francúzsku, Španielsku a Holandsku na 3 000 účastníkoch jasne ukázala, že spotrebitelia uprednostňujú produkty s dlhšou životnosťou.

Najväčší nárast dopytu po výrobkoch s označením životnosti bol zaznamenaný u francúzskych spotrebiteľov. Cena, ktorú boli spotrebitelia ochotní zaplatiť sa menila aj v závislosti na HDP krajiny, v ktorej žili. Okrem toho má výrazný vplyv na kúpnu schopnosť aj sociálny rozmer. Ľudia s nižšími príjmami sa môžu stať obeťou nespoľahlivých výrobkov.

Viac..  Michal Wiezik: Európa chce chrániť pôdu. VIDEO

Podľa Európskeho hospodárskeho a sociálneho výboru pomáha označovanie minimálnej životnosti pri posilňovaní dôvery spotrebiteľov v podniky. Výbor tiež vyzýva Európsku komisiu, aby vypracovala európsku legislatívu na plánované zastarávanie výrobkov a priemyslu odporúča zaviesť dobrovoľné systémy certifikácie.

O vik

Avatar

Odporúčame pozrieť

pollak

Peter Pollák o uvoľňovaní pravidiel cestovania do EÚ: Rovnaké pravidlá musia platiť aj pre cestujúcich z tretích krajín

EÚ/SLOVENSKO / Brusel navrhuje uvoľňovať opatrenia pre cestujúcich z takzvaných tretích krajín do Európskej únie. Kým …