Monika Benova
Monika Flašíková Beňová, PHOTO: © European Union- EP.

Monika Beňová: Záujem spotrebiteľa musí byť pri potravinách na prvom mieste

Tlak na zlepšovanie informovanosti o zložení a krajine pôvodu potravinárskych výrobkov je dôležitou témou. Mal by viesť k zvýšeniu transparentnosti a prehlbovaniu dôvery v produkty ponúkané na pultoch predajní tak na Slovensku, ako ja v celej Európskej únii.

Zároveň je to niečo, čo samotní spotrebitelia preukázateľne požadujú. „Prieskumy potvrdzujú, že viac ako 80 percent ľudí považuje za dôležité mať možnosť poznať krajinu pôvodu konzumovaného mlieka. Pri spracovanom mäse prekračuje toto číslo až 90 percent,“ priblížila poslankyňa Európskeho parlamentu Monika Flašíková Beňová. Plénum sa preto vráti k odporúčaniam týkajúcim sa zavedenia povinného označovania pôvodu mäsových a mliečnych výrobkov.

„Problematike sa venujeme opakovane, no zatiaľ bez potrebnej odozvy či už zo strany Európskej komisie alebo jednotlivých členských štátov,“ uviedla europoslankyňa. Ide pritom len o potrebu poskytovať spotrebiteľovi dostatok informácií, aby sa mohol kvalifikovanejšie rozhodovať a nebol zbytočne zavádzaný. „Posun, či nové iniciatívy tu väčšinou badať po prevalení sa nejakého z potravinových škandálov. To je však už neskoro. Potrebná je totiž najmä ochrana a prevencia,“ myslí si Monika Flašíková Beňová. Vyhováranie sa na neúmerné zvyšovanie nákladov, či byrokracie zo strany niektorých výrobcov, pritom podľa nej nie je na mieste. „Zmena v označovaní na obaloch by bola minimálna. Kvalitným výrobcom by to v konečnom dôsledku mohlo pomôcť. Záujem spotrebiteľa v prípade bezpečnosti potravín predsa musí byť na prvom mieste,“ uzavrela poslankyňa.

Viac..  Európska komisia hodnotila aj Slovensko. Je to pomerne smutné čítanie, reaguje Jozef Mihál. VIDEO

O dac

Odporúčame pozrieť

potraviny, spotrebitel, supermarket

Europarlament chce zlepšiť ochranu spotrebiteľov pred zavádzajúcimi tvrdeniami

Európsky parlament prijal svoje stanovisko k zavedeniu systému overovania a predbežného schvaľovania environmentálnych marketingových tvrdení …

Consent choices