Domov / POLITIKA / Maroš Šefčovič: Musíme prijať opatrenia, aby ceny za doručovanie balíkov neboli prekážkou elektronického obchodovania
sefcovic
Maroš Šefčovič, eurokomisár a podpredseda EK pre Energetickú Úniu PHOTO: © European Union- EP.

Maroš Šefčovič: Musíme prijať opatrenia, aby ceny za doručovanie balíkov neboli prekážkou elektronického obchodovania

Európska komisia dnes v rámci stratégie digitálneho jednotného trhu predložila balík opatrení, ktoré majú umožniť spotrebiteľom a spoločnostiam kupovať a predávať výrobky a služby v celej EÚ cez internet ľahšie a s väčšou právnou istotou. Plán podpory elektronického obchodu sa skladá z týchto troch prvkov: odstránenia geografického blokovania, zefektívnenia a cenového zatraktívnenia cezhraničného dodávania balíkov a podpory dôvery zákazníkov prostredníctvom lepšej ochrany a presadzovania predpisov.

Spolu s týmto balíkom prijala aj novelu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorou aktualizovala pravidlá, ktorými sa takmer 30 rokov riadili audiovizuálne médiá a zabezpečovala sa kultúrna rozmanitosť v EÚ.

Slovenský eurokomisár a podpredseda Európskej komisie pre Energetickú Úniu, Maroš Šefčovič, ktorý sa na rokovaní Európskej komisie v Bruseli tiež zúčastnil, uviedol: ,,Stále viac ľudí, podnikov a verejných služieb sa digitalizuje, s čím narastá aj množstvo viacerých problémov. Čoraz viac ľudí nakupuje cez Internet, pričom veľakrát nehľadí na krajinu pôvodu internetového obchodu, ale na cenu a kvalitu tovarov a služieb. Európska komisia chce svojimi návrhmi zabezpečiť, aby občania, ktorí nakupujú v inej krajine EÚ – bez ohľadu či ide o internet alebo osobne v kamennom obchode – neboli diskriminovaní, pokiaľ ide o dostupnosť cien, obchodné či platobné podmienky. Rovnako musíme prijať aj opatrenia, aby ceny za doručovanie balíkov neboli prekážkou elektronického obchodovania”. 

Cieľom novelizovanej smernice o audiovizuálnych mediálnych službách je prispôsobiť právne prostredie realite, obrovskému nárastu online platform na sledovanie audiovizuálneho obsahu.  Európska komisia chce návrhom dosiahnuť lepšiu rovnováhu pravidiel, ktoré sa v súčasnosti vzťahujú na tradičných vysielateľov, poskytovateľov služieb videa na požiadanie a platformy na uverejňovanie videí, najmä pokiaľ ide o ochranu detí. Novelou smernice sa tiež posilní podpora európskej kultúrnej rozmanitosti, zabezpečí nezávislosť regulačných orgánov v audiovizuálnej oblasti a poskytne vysielateľom väčšia flexibilita v prípade reklamy.

Viac..  Komisia prešetruje daňové zvýhodnenie niektorých nadnárodných firiem v Belgicku

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

EU, komisia

Brusel schválil kompenzáciu pre energeticky náročné spoločnosti na Slovensku

Európska komisia schválila plány slovenskej vlády čiastočne kompenzovať energeticky náročné spoločnosti pre zavedenie vnútroštátneho príplatku na …