EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DEPONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / POLITIKA / Komisia: Digitalizácia európskeho priemyslu mu môže priniesť až 110 miliárd ročne

Komisia: Digitalizácia európskeho priemyslu mu môže priniesť až 110 miliárd ročne

Európsky priemysel potrebuje modernizáciu prostredníctvom inovácií a zavádzania inteligentných technológií. Práve táto téma je kľúčovou počas neformálnych rokovaní ministrov hospodárstva a priemyslu v Bratislave dnes a zajtra (18. a 19. júla). Zasadnutí sa zúčastňujú aj podpredseda Európskej komisie pre zamestnanosť, rast, investície a konkurencieschopnosť Jyrki Katainen a eurokomisárka pre vnútorný trh, priemysel, podnikanie a malé a stredné podniky Elżbieta Bieńkowska.

Počas pondelkového stretnutia sa ministri zaoberajú konkrétnymi témami, ako sú napríklad zakladanie a prepájanie centier inovácií (innovation hubs), príprava regulačného prostredia spojeného s modernizáciou priemyslu, zabezpečenie vysoko kvalifikovanej pracovnej sily pre moderný a digitálny priemysel a tiež lepšie využitie tradičných a alternatívnych zdrojov financovania inovácií v Európskej únii.

Cieľom stretnutia je dohodnúť spoločný postup a sériu opatrení na podporu investícií a vytvorenie vhodných obchodných podmienok. „Potrebujeme odstrániť investičné obmedzenia a vytvoriť nové príležitosti pre spotrebiteľov, odborníkov a podniky. Jednotný trh musí ísť s dobou, mali by sme byť otvorení inovatívnym obchodným modelom, akým je napríklad zdieľaná ekonomika,“ zdôrazňuje podpredseda Európskej komisie Jyrki Katainen.

Digitalizácia európskeho priemyslu mu môže priniesť až 110 miliárd ročne a profitovať budú v prvom rade tí pripravení. Podľa Katainena je jednotný trh najvzácnejším motorom rastu pre Európu a obzvlášť pre malé a stredné podniky. „Musíme dokončiť stratégiu jednotného trhu, aby sme tento rast spustili,“ dodáva.

Viac..  Európsky parlament schválil nové pravidlá pre energetické dohody s tretími krajinami

„Európsky priemysel neinvestuje dostatočne do technológií a vývoja inovatívnych obchodných modelov, produktov a služieb: tento trend musíme zmeniť,“ vyzýva Katainen. Dosiaľ Komisia v agende digitálneho trhu predostrela legislatívne návrhy na odstránenie geografického blokovania, zlacnenie cezhraničného doručovania balíkov a posilnenie spotrebiteľských práv pri kupovaní digitálneho obsahu a služieb. Na jeseň sa pripravuje veľká reforma telekomunikačných pravidiel v únii.

Práve naštartovanie investícií v EÚ a budovanie digitálneho jednotného trhu patrí medzi top priority súčasnej Európskej komisie. Takzvaný Investičný plán pre Európu má za cieľ za tri roky zmobilizovať dodatočné investície v Európe vo výške 315 miliárd eur, podporiť investičné projekty do reálnej ekonomiky a zlepšiť investičné prostredie. Doteraz sa už v rámci plánu podarilo zmobilizovať investície za 107 miliárd eur, výhodné financovanie získalo bezmála 150 tisíc malých a stredných podnikov a úspešne sa spustil Európsky portál investičných príležitostí ako aj Európske centrum investičného poradenstva. Projekt Digitálneho jednotného trhu takisto úspešne odštartoval a už napĺňa svoje ciele odstraňovania regulačných obmedzení a vytvárania skutočného prepojeného európskeho trhu s digitálnymi službami. Jednotný digitálny trh bez prekážok totiž môže odomknúť zatiaľ nevyužitý potenciál vo výške asi 415 miliárd eur ročne a zároveň je nevyhnutným predpokladom pre úspech EÚ pri zvládaní príležitostí a výziev digitálnej revolúcie.

O dac

Odporúčame pozrieť

Stefanec

Ivan Štefanec: Geoblokovanie bude od budúceho roka minulosťou

Podľa slovenského europoslanca Ivana Štefanca (KDH, EĽS) je Európska únia bližšie k úplnému odstráneniu geoblokovania obsahu …