Domov / ROZHOVORY / Aký dopad môže mať propaganda?
anna-fatyga
Europoslankyňa Anna Fotyga. PHOTO: © European Union- EP.

Aký dopad môže mať propaganda?

Teroristické organizácie a krajiny ako Rusko sa prostredníkovmu internetovej propagandy snažia podnecovať strach a rozdeľovať Európu. Téma propagandy a to ako proti nej bojovať sa dostala aj na program novembrového plenárneho zasadnutia. Ešte pred debatou a hlasovaním o tejto téme hovorila poslankyňa Anna Fotyga, autorka správy, ktorá vyžaduje silné protiopatrenia a spoluprácu medzi krajinami EÚ. Okrem toho pripomína, že „do kampaní na boj proti radikalizácii musíme investovať oveľa viac.“

Aký dopad môže mať propaganda? Dokáže ovplyvniť výsledky volieb? Existuje viacero teórií o tom, ako tomu bolo v USA.

Veľa sa toho udialo po ruskej agresii na Ukrajine a potom, ako si Rusi pripojili Krym. Bol to varovný signál.

Sme presvedčení, že v strednej a východnej Európe začalo Rusko skresľovať informácie a ovplyvňovať médiá už oveľa skorej. Používa tie isté metódy a nástroje ako počas studenej vojny.

Propaganda má samozrejme dopad na spoločnosť v EÚ aj iných krajinách. Aj občania Spojených štátov amerických sú terčom ruskej propagandy, ktorá využíva nástroje ako napríklad server Russia today.

Prečo sa Islamskému štátu darí verbovať cez internet malých moslimov z Európy? Ako sa tomu môžeme brániť?

Viac..  Osobitné odvody reťazce zatiaľ platiť nemusia. Európska komisia pozastavila zákon

Bohužiaľ, nie sú to len mladí moslimovia. Využívaním rozličných nástrojov sa im poradilo pritiahnuť ľudí z viacerých generácií aj iného vierovyznania, ktorí konvertovali a zradikalizovali sa.

Stretla som sa mnohými predstaviteľmi ministerstiev krajín EÚ. Pre politikov je veľmi traumatické vedieť, že ich mládež sa raz obráti voči vlastnému národu. Je nesmierne náročné popasovať sa s tým, no sme na to pripravení a začíname mať podporu aj na európskej úrovni.

Existujú skutočne sofistikované nástroje na zmapovanie situácie. Moja správa spomína nástroje na označovanie falošných informácií a hovorí aj o potrebe opísať prípady a modely radikalizácie, ktorá sa pre mnohé mladé rodiny stáva tragédiou.

Každý členský štát má k dispozícii nástroje na monitorovanie sociálnych sietí a radikalizácie. Vyžaduje to samozrejme obrovské úsilie, no vďaka otvorenej spolupráci a informáciám plynúcim z jednotlivých krajín sme si dnes vedomí viacerých vecí.

Otázkou však stále zostáva financovanie. Do týchto kampaní na boj proti radikalizácii musíme investovať oveľa viac.

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

supermarket, potraviny

Dvojaká kvalita sa stáva v celej EÚ postihovateľnou klamlivou obchodnou praktikou

BRATISLAVA – Dvojaká kvalita sa stáva v celej Európskej únii postihovateľnou klamlivou obchodnou praktikou. Európsky …