Domov / CESTOVANIE / Ako vylepšiť a podporiť európsku vlakovú dopravu?
vlak
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Ako vylepšiť a podporiť európsku vlakovú dopravu?

zeleznice

Poslanci Európskeho parlamentu rokujú a hlasujú o tom, ako vylepšiť a podporiť európsku vlakovú dopravu. Na programe plenárneho zasadnutia je tzv. štvrtý železničný balík, vďaka ktorému by sa mali otvoriť trhy vnútroštátnej železničnej prepravy a zlepšiť konkurencieschopnosť. Cestujúcim by to malo priniesť lepšie a lacnejšie služby.

Doprava po koľajniciach je, čo sa týka splodín, najčistejšia. V EÚ sa však potrebuje zatraktívniť a vylepšiť. Práve tieto vylepšenia sú predmetom plenárnej debaty a hlasovania. Poslanci sa budú zaoberať tzv. štvrtým železničným balíkom, ktorého súčasťou sú tri návrhy.  Za cieľ majú to, aby sa vlakom a železničným spoločnostiam umožnil prístup do celej EÚ.

Otvorenie trhov vnútroštátnej osobnej železničnej prepravy

Železničné spoločnosti budú mať zaistený prístup k železničným sieťam v celej EÚ bez diskriminácie za podmienky, že sa tým neohrozia zmluvy o verejných službách. Znamená to, že na trh budú môcť vstupovať noví poskytovatelia služieb.

Viac..  Slovensko má svoju víziu do roku 2030, bude sa týkať najmenej štyroch vlád

Jednotný európsky železničný priestor

Vytvorenie tohto spoločného priestoru by malo prispieť v zvýšeniu konkurencieschopnosti železníc, rozvoju intergrovanej železničnej site a zlepšeniu poskytovaných služieb. Alebo jednoduchšie povedané: viac spojov a lepšiu dochvíľnosť.

Kvalitné a spoľahlivé železničné služby

Poslanci očakávajú, že nové pravidlá budú stimulovať investície do železničnej dopravy a povedú k zlepšeniu kvality služieb a zníženiu cien pre cestujúcich. Cestovanie vlakom je oproti iným druhom dopravy ekologickejšie, častejšie využívanie vlakov by tak malo mať za následok aj pokles emisií.

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

brexit

Postup v rokovaní o brexite. Vyjednávači sa zhodli

LUXEMBURG / Rokovacie tímy Európskej únie a Británie sa zhodli na návrhu brexitovej dohody. Zatiaľ je …