kamion
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Kamióny opustia diaľnice, prepravu tovaru nahradia lode a vlaky

ŠTRASBURG / Ročne pribudne na cestách približne 10 percent nových kamiónov. Ak by tento trend pokračoval, osobné autá sa na diaľnicu o pár rokov vôbec nezmestia. Európsky parlament chce preto posielať kamiónovú dopravu na železnice a na vodu. Tie dopravné spoločnosti, ktoré dobrovoľne opustia cestnú sieť, dostanú napríklad na začiatok rôzne daňové a odvodové úľavy.

Europoslanci sa zhodli, že kamióny v takom počte, v akom sa teraz presúvajú pod diaľniciach, tam nemajú čo robiť. Ekologickejšou a čistejšou alternatívou je napríklad doprava po železnici. Lídri sa tiež zhodli, že cesty sú čoraz viac preťažené.

Európska komisia sa pôvodne zaviazala, aby sa do roku 2030 minimálne 30 percent nákladu presunulo na lodné a železničné siete. Kamiónová doprava ale vzrástla natoľko, že s jej presúvaním sa musí začať skôr.

Viac..  Michal Wiezik: Norma Euro7 je potrebná, ale treba ubrať plyn

Vytvoriť a lepšie prepojiť sa majú takzvané transeurópske siete. Ide o tridsať kľúčových a najfrekventovanejších trás v Európe.

Nové prekladiská či spojenia a ich vybudovanie majú vytvoriť až milión pracovných miest. Európska únia navyše tých, ktorí sa presunú z ciest, plánuje podporiť. Diaľničné spoločnosti, ktoré dobrovoľne opustia cesty čakajú rôzne úľavy.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Odporúčame pozrieť

Benefitom členstva v EÚ sú podľa analytikov najmä jednotný trh a eurofondy

Voľný prístup slovenských firiem na spoločný trh s viac ako 450 miliónmi ľudí, voľný pohyb …

Consent choices