Domov / MOTORIZMUS / Europoslanci na čele so Sulíkom vyzvali eurokomisárku pre dopravu konať voči Nemecku a Francúzsku
Europoslanec Richard Sulík. PHOTO: © European Union- EP.

Europoslanci na čele so Sulíkom vyzvali eurokomisárku pre dopravu konať voči Nemecku a Francúzsku

Eurokomisárka pre dopravu Violeta Bulcová má urýchlene podniknúť ďalšie kroky pri procedúre infringementu (preskúmanie porušenia pravidiel členským štátom EÚ) voči Nemecku a Francúzsku ohľadne zákonov o minimálnej mzde, ktoré sa dotýkajú aj našich dopravcov. Iniciátorom otvoreného listu je europoslanec a líder SaS Richard Sulík spolu s kolegami z frakcie Európskych konzervatívcov a reformátorov Robertsom Zilem a Angelom Dzhambazkim. Pod výzvu sa podpísalo 57 poslancov Európskeho parlamentu.

Nemecko, Francúzsko a najnovšie Rakúsko ochraňujú svoje miestne trhy pred dopravcami z ostatných členských krajín. Prístup, aký tieto krajiny zvolili, zabraňuje slobode služieb a voľnému obchodu s tovarmi, čo ukazuje, že členské štáty nemajú rovnaký meter na každého a nečinnosť Komisie v tomto smere nepotvrdzuje jej nestrannosť,“ vyhlásil Richard Sulík.

Nemecký zákon o minimálnej mzde vstúpil do platnosti v januári 2015, francúzsky v júli 2016. Uplatňujú sa aj na dopravcov, ktorých vodiči vykonávajú dopravu tiež na území Nemecka a Francúzska, teda postihujú aj slovenských dopravcov. Zahraniční zamestnávatelia z rôznych sektorov, vrátane cezhraničnej dopravy, musia za prácu odvedenú na nemeckom a francúzskom území nielen odmeňovať zamestnancov minimálnou hodinovou mzdou týchto krajín ale čelia aj ďalším administratívnym povinnostiam, ako napríklad oznamovacej povinnosti voči nemeckým a francúzskym vnútroštátnym úradom, kde oznamujú informácie o ceste z a/alebo do Nemecka vrátane údajov, resp. pracovných zmlúv vodičov. .

Infringement voči Nemecku zahájila Európska komisia v máji 2015 a trvá už takmer dva roky, no zatiaľ bez hmatateľných výsledkov. Rovnaký proces spustila EK voči Francúzsku v júni 2016. Právna neistota okrem iného vedie k situácii, že ďalšie krajiny prijímajú podobnú legislatívu. Týka sa to napríklad Rakúska, kde obdobný zákon vstúpil do platnosti od 1. januára 2017.

Richard Sulík už pred dvomi rokmi vyhlásil, že zámer nemeckej vlády je v rozpore s jedným zo základných pilierov EÚ, ktorý spočíva v odbúravaní prekážok voľného pohybu tovaru, či služieb. „V súčasnosti existuje právna neistota v sektore cezhraničnej dopravy. Dopravcovia musia tolerovať nadmerný nárast byrokracie, organizačných a finančných poplatkov, z ktorých napokon plynie situácia, že nie sú konkurencieschopní na vnútornom trhu, čo je neakceptovateľný stav. Keďže súčasné vedenie Komisie vyhlásilo, že „nová“ Komisia je politická, myslíme si, že preskúmanie situácie súdom nie je iba procedurálna možnosť. Práve naopak, posúdenie zlučiteľnosti národných predpisov s právom Únie nestranným a nepolitickým Súdnym dvorom EÚ je nevyhnutné, aby sa predišlo možným škodám, ktoré by mohli Nemecko, Francúzsko, resp. Rakúsko spôsobiť dopravcom ostatných členských krajín.“ poznamenal slovenský europoslanec.

Viac..  Branislav Škripek: Chceme zmeniť mýtny systém tak, aby nebolo možné vyhnúť sa poplatkom za diaľnice

O red

Avatar

Odporúčame pozrieť

zemegula

Čo nové vo svete? Prinášame vám prehľad uplynulého 14. týždňa 2019

EURÓPSKA KOMISIA PONÚKLA BRITÁNII ODKLAD BREXITU O ROK EUROZÓNA: Miera nezamestnanosti v eurozóne aj vo …