Výška mýta sa bude líšiť v závislosti na objeme motora a množstva emisií. Desaťdenný poplatok sa bude pohybovať v rozmedzí od 2,5 eura do 25 eur, dvojmesačný od 7 do 50 eur a najdrahšie ročné mýtne sa vyšplhá na 130 eur.
Nemecko už síce zákon o mýte pre osobné autá schválilo v roku 2015, kvôli výhradám Európskej komisie a protestom susedných krajín ho ale doposiaľ nezaviedlo. EK pôvodnú normu považovala za diskriminačnú a spolkovú republiku vlani v septembri zažalovala. Po dvoch mesiacoch sa obe strany dohodli na kompromise.
Nový návrh počíta s tým, že diaľničné poplatky budú de facto platiť iba zahraniční vodiči. Tí, ktorí majú autá registrované v Nemecku, síce mýto tiež zaplatia, ale potom sa im o zaplatenú čiastku zníži daň z motorových vozidiel.
Majitelia najekologickejších áut s veľmi nízkymi emisiami získajú dokonca väčšiu úľavu, než koľko zaplatia na diaľničných poplatkoch.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk