stefanec
PHOTO: Archív IŠ.

Ivan Štefanec: Budúcnosť automobilového priemyslu je v elektromobiloch

Podľa poslanca Európskeho parlamentu Ivana Štefanca (KDH, EĽS) bude musieť Európska únia, ako aj národné štáty venovať zvýšenú pozornosť fenoménu elektromobilov a infraštruktúry, ktorá je s nimi spojená. Vyplynulo to aj zo záverov odbornej konferencie, ktorú minulý týždeň v Bratislave organizoval. Zúčastnili sa na nej odborníci na elektrické autá, ako aj odborníci na automobilový priemysel.

„Moderné technológie umožňujú to, že autá na elektrický pohon sú oveľa dostupnejšie, ako kedykoľvek predtým. Ich parametre sa navyše približujú parametrom vozidiel, ktoré využívajú spaľovací motor. Naši konkurenti na globálnej úrovni, ako je Čína a India si to dobre uvedomujú, investujú obrovské prostriedky do výskumu a už teraz vyvíjajú vlastné modely elektromobilov. Aby sa nestalo, že do niekoľkých desaťročí úplne odstavia našu produkciu, musíme začať konať aj my. Na pôde Európskeho parlamentu som sa podieľal na príprave nových pravidiel pre uvádzanie vozidiel na trh. Tie už budú reflektovať aktuálny vývoj. Intenzívne tiež pracujeme na tom, aby sa v Európskej únii zjednotili pravidlá pre pohyb dát a informácií. Hlavnú zodpovednosť však majú vlády Členských štátov, ktoré musia prijímať také legislatívne opatrenia, aby produkciu a používanie elektromobilov nebrzdili, ale naopak odporovali. Žiaľ, musím konštatovať, že slovenská vláda v tomto smere robí len málo.“

Podľa publicistu a aktivistu Juraja Mesíka je podpora elektromobility jedným zo spôsobov, ako znížiť európsku závislosť od surovín dovážaných z Ruska: „Ak modernizujeme a prepojíme naše existujúce siete, dokážeme elektrickú energiu vyrábať, skladovať a distribuovať v množstve, ktoré bude postačovať aj pre potreby elektrických áut. Toho sa Rusko veľmi obáva a z tejto obavy do veľkej miery pramenia aj ich rozkladné aktivity smerom k Európskej únii“

Ivan Hodač, predseda správnej rady Aspen Institute Prague a bývalý tajomník Asociácie európskych výrobcov automobilov upozornil na to, že automobilky tento fenomén reflektujú a pripravujú sa naň: „Kým sa však elektrické a autonómne autá stanú bežnou súčasťou premávky ubehne ešte dlhá doba. Sme len na začiatku. Podmienkou pre začatie masovej výroby je úzka koordinácia medzi EÚ, členskými Štátmi, akademickým a súkromným sektorom pri príprave zodpovedajúcej infraštruktúry a legislatívneho rámca.“ 

Viac..  Europoslanci schválili reformy pre udržateľnejší a odolnejší trh EÚ s plynom

O dac

Odporúčame pozrieť

Ivan Štefanec: Financie pre poľnohospodárstvo musia končiť na účtoch poľnohospodárov

Európska ľudová strana pokračuje v dialógu o európskom poľnohospodárstve a Európskej farmárskej dohode v Taliansku …

Consent choices