nakupovanie online

Poslanci požadujú rovnakú ochranu detí v televízii aj online

Podľa poslancov Výboru pre kultúru by sa mali na deti vzťahovať rovnaké pravidlá ochrany v prípade televízie, ako aj v prípade reklamy alebo internetu.

Výbor pre kultúru definoval tri základné smery, ktorými sa chce pri úprave smernice o audiovizuálnych službách uberať. Žiadajú ochrániť deti proti násiliu, terorizmu, nenávisti a proti škodlivej reklame. Okrem toho žiadajú nové kvóty pre televíznu reklamu a 30 % kvóty na európske diela v obsahoch.

Ochrana detí proti násiliu, nenávisti či terorizmu

Mediálne platformy s audiovizuálnym obsahom by podľa poslancov mali prijať opatrenia na to, aby sa zamedzilo podnecovaniu k násiliu či k nenávisti. Za týmto účelom budú prevádzkovatelia musieť zaviesť jednoduchý mechanizmus, ktorý by užívateľom ich platformy umožnil na nevhodné videá upozorniť.

Poslanci k tomu pripájajú aj návrh o zákaze reklamy a umiestňovaní produktov pre tabak, elektronické cigarety alebo alkohol. To by však po novom neplatilo len pre televízie, ale aj pre prevádzkovateľov týchto audiovizuálnych médií.

Viac..  Kollár: Pakt o migrácii by absolútne zmenil identitu a charakter celej EÚ

Spravodajkyňa Sabine Verheyen z Európskej ľudovej strany povedala: Reklamy v programoch zameraných na detské publikum budú obmedzené, povolené len v obmedzenom rozsahu alebo budú úplne zakázané.”

Okrem toho sa poslanci rozhodli obmedziť maximálnu dennú kvótu na reklamu na 20 %. Tiež požadujú navýšenie kvóty na európske diela z 20 % navrhovaných Komisiou na 30 %. Na základe pozmenených pravidiel by tak členské prispievali na vznik európskych diel buď priamou investíciou do obsahu, alebo tým, že prispejú k národným fondom.

O vik

Avatar

Odporúčame pozrieť

media, novinari

V. Bilčík: Je čas postaviť sa za zodpovedné mediálne prostredie na Slovensku

Strana SPOLU si v pondelok v NR SR pripomenula Svetový deň slobody tlače. Poslanec Európskeho …