reklama
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Poslanci chcú zaviesť jasnejšie pravidlá pre audiovizuálne médiá

Európsky parlament dal Výboru pre kultúru mandát na to, aby začali rokovanie o novej smernici  o audiovizuálnych médiách. Tá by mala obsahovať aj online platformy, ochranu detí pred násilím a nenávisťou a 30 % kvóty pre európske diela.

Nové pravidlá sa budú týkať aj platforiem pre zdieľanie videí. Tie budú mať povinnosť prijať vhodné opatrenia na to, aby sa nepublikovali videá propagujúce nenávisť alebo násilie. Tiež by mali umožniť užívateľom jednoduché označenie takýchto videí pre prípad, že by došlo k ich uverejneniu.

Poslanci zadefinujú aj nové pravidlá pre reklamu, čo predstavuje kvótu vo výške maximálne 20 % reklamy na deň. V súvislosti s reklamou sa  však zadefinujú nové pravidlá aj pri umiestňovaní produktov, pri sponzorstve či pri telenákupe.

Viac..  LIVE: Slovenskí europoslanci dnes vystupujú v NR SR

Ďalšou z priorít Parlamentu je propagácia európskych audiovizuálnych diel, ktoré budú musieť médiá ponúkať vo výške 30 %. Jednou z požiadaviek je aj to, aby európske diela verne odrážali európsku rozmanitosť.

O vik

Avatar

Odporúčame pozrieť

media, novinari

Médiá počas krízy zápasia s viacerými problémami. EÚ sa snaží udržať ich fungovanie a nezávislosť

Obmedzenia kvôli koronavírusu dorazili už aj do médií. Práve ony pritom zohrávajú kľúčovú úlohu v …