metro
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Európska únia začala podporovať rozvoj podzemnej komunikácie

KRAKOV / Európska únia začala podporovať rozvoj aj podzemnej komunikácie v podobe metra v rôznych krajinách. Zatiaľ, čo v poľskom Krakove sa rozhodli dotáciu od Únie naplno využiť, zdá sa, že u nás na Slovensku sme sa s metrom už definitívne rozlúčili.

Zlá dopravná situácia, časté zápchy, konské povozy, melexy a obrovské množstvá turistov. Toto všetko sú dôvody, ktoré prinútili miestny mestský úrad v Krakove, aby začal rozmýšľať o vybudovaní metra v historickej časti. “Súčasné dopravné spojenia, čiže trolejbusy a električky nestíhajú našim prepravným kapacitám a ľudia majú problém s prepravou, preto sme sa rozhodli vybudovať metro,” hovorí Jan Machowski, hovorca magistrátu Krakova.

V Krakove by malo vzniknúť hneď niekoľko liniek, ktoré budú spolufinancované z fondov Európskej únie. Mali by prepojiť hlavne dopravne najnáročnejšie uzly. Aj napriek tomu, že obyvatelia s metrom v miestnom referende súhlasili, na jeho výstavbu existujú dva rôzne názory. Metro vybudovali už aj vo Varšave. Pri tom krakovskom sa chcú Poliaci inšpirovať od našich rakúskych susedov.

Viac..  Komisia podniká ďalšie kroky na podporu európskeho hospodárskeho a finančného systému

V Bratislave je ale situácia iná. Zdá sa, že nad prípadným metrom sme už dávno zlomili palicu. “Za komunizmu sa ešte rozprávalo o metre, ale pokiaľ viem, metro v Bratislave je myšlienka, ktorá už je na 99 percent pochovaná,” priznáva primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Zasadzuje sa za rozvoj koľajovej dopravy, podstatné je dostať ľudí z áut a autobusov na koľajnice a využiť nevyužívanú železničnú sieť v Bratislave.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

sud

Poľský ústavný súd potvrdil sprísnenie zákona o interrupciách

Poľský ústavný súd v stredu potvrdil svoje kontroverzné rozhodnutie o sprísnení zákona o umelom prerušení …