Ide už o siedmu veľkú platformu IT, ktorá sa zaviazala k boju proti uvedenému fenoménu. V januári 2018 sa ku kódexu pripojili aj Instagramu a Google+.
Věra Jourová, komisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť, v tejto súvislosti uviedla: „Som rada, že sa spoločnosť Snapchat rozhodla riešiť nezákonný obsah na internete. Rastúci počet spoločností je dôkazom toho, že kódex správania EÚ je účinným spôsobom na vytvorenie bezpečnejšieho internetu. V prípade Snapchatu je to veľmi dôležité, lebo tak pomôžeme ochrániť mladšie generácie, ktoré ho používajú.“
V snahe reagovať na šírenie rasistických a xenofóbnych nenávistných prejavov na internete predstavila Európska komisia a štyri veľké IT spoločnosti (Facebook, Microsoft, Twitter a YouTube) v máji 2016 kódex správania pre boj proti nezákonným nenávistným prejavom na internete. Komisia odvtedy s pomocou mimovládnych organizácií pozorne monitoruje jeho uplatňovanie. Z najnovšieho hodnotenia v januári 2018 vyplýva, že IT spoločnosti priemerne odstránia 70 % nezákonných nenávistných prejavov a vo viac ako 81 % prípadov sa tak stane do 24 hodín.
Komisia nedávno prijala aj odporúčanie, ktorým chce vo všeobecnosti posilniť reakciu EÚ na nelegálny obsah online a rozhodne o tom, či sú potrebné ďalšie opatrenia.