reklama
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Europoslanci schválili viac európskej tvorby v ponuke Netflixu či Youtube

ŠTRASBURG / Audiovizuálné internetové platformy ako YouTube, Facebook či Netflix budú musieť mať vo svojej ponuke najmenej 30 percent európskej tvorby.

Novelu smernice na plenárnom zasadnutí v Štrasburgu schválili poslanci Európskeho parlamentu. Prevádzkovatelia serverov pre zdieľanie videí takisto budú musieť od roku 2020 povinne odstraňovať obsah, ktorý podnecuje k násiliu a nenávisti.

Kvóty na európske diela v katalógoch streamovacích serverov majú za cieľ podporiť európsku kinematografiu. Opatrenie ale môžu jednotlivé únijné krajiny zmierniť, pokiaľ nebude podmienkam možné splniť. Miernejšie pravidlá môžu členské štáty tiež uplatňovať v prípadoch, že servery budú mať len nízku sledovanosť.

Smernica tiež poskytovateľom televízneho vysielania upravuje podmienky pre umiestňovanie reklamy. Tá teraz bude tvoriť maximálne 20 percent v časoch od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.

Viac..  Komisia uverejňuje správu o stave Schengenu s prioritami na nasledujúci rok

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Odporúčame pozrieť

benova

M. Beňová: Spotrebitelia musia byť lepšie chránení pred zavádzajúcimi reklamami

Prebiehajúca zelená transformácia so sebou prináša aj množstvo nepravdivých informácií o rôznych výrobkoch. Takémuto klamaniu spotrebiteľov pritom …

Consent choices