PHOTO: Daimler Presse, Mercedes-Benz X

Pick-upy už nie sú obľúbené len v USA. Realitu neignoruje ani prémiová nemecká značka

Mercedes Benz si na svoj nový projekt zvolil často využívanú formu kooperácie s iným výrobcom. Na svete je vozidlo triedy X, plnohodnotný pick-up s tradičnou kvalitou doladenou v luxuse. Zaujímavosťou je, že týmto modelom zaplnil kategóriu vozidiel, v ktorých doteraz nemal zastúpenie.

Spolupráca s Renault-Nissan

Prémiová nemecká značka spoluprácou s alianciou Renault-Nissan získala osvedčenú technickú platformu. Podobnosť s Nissanom Navara nie je teda náhodná, no napriek tomu sa novinka v mnohom odlišuje a zaujme novým autonómnym tvarom. Pozrime sa bližšie na kapotu: oproti japonskej Navare je X-ko mohutnejšie a väčšie. Karoséria má prvky charakteristické pre súčasné modely s hviezdou, oku však ulahodí mäkšími líniami bez výraznejších hrán a prelisov.

Na prvom dojme záleží

Mohutný predok s veľkou maskou chladiča a mohutným logom budí zaslúžený rešpekt. Pri pohľade zboku je príbuznosť s Navarou najvýraznejšia, dvere, okná a línia strechy sú takmer totožné. Iné sú menej lemované blatníky a hranatejšie otvory na kolesá. Líšia sa koncové svetlá – v prípade pick-upu sú krajšie a pôsobivejšie.

Dobre nastavená latka

A čo interiér? Predsa len, sme v pick-upe. Ten je stále v intenciách značky. K dispozícii sú nielen tri druhy výbav ale aj rôzne interiérové materiály od brúseného hliníka cez imitáciu vzácneho dreva až po kožené čalúnenie. Je jasné, že prémiový segment sa nezaprie v dôležitých detailoch ani v prípade pick-upu. Iná je i prístrojová doska, ktorej dominuje v strede umiestnený displej palubného počítača – aký poznáme aj z iných druhov vozidiel výrobcu.

Čo sa skrýva pod kapotou?

A teraz to najdôležitejšie – pohľad pod kapotu. Pokiaľ si zákazník nezvolí šesťvalcový dieselový pohonný agregát stuttgartskej značky reprezentovaný modelom 350d s výkonom 258 koní a pohonom všetkých kolies, k dispozícii sú dva vznetové motory od Renaultu. Slabší z nich má 163 koní a silnejší vďaka dvojitému turbo dúchadlu 190 koní. Obe pohonné jednotky sú vybavené selektívnou katalytickou redukciou na zníženie emisií, ktorá pracuje s pridávaním AdBlue do pracovného cyklu motora.

Viac..  Odzvoní spaľovacím motorom po roku 2035? Europolitici pripúšťajú zmenu

Veľmi slušná spotreba

Stajňu prezradí aj sedemstupňová automatická prevodovka. Na testovacej jazde sme si potvrdili – radí ľahko a veľmi rýchlo. S obrom s trojcípou hviezdou na kapote sa dá jazdiť s priemernou spotrebou 7,7 litra nafty, čo je veľmi dobrý výsledok – a výrazne menej ako v spomínanej Navare. Čo všetko sa podpisuje pod veľmi slušnú spotrebu? Sú to predovšetkým ladiaca automatická prevodovka a prepracované technické detaily motora doladené tak, aby pracoval čo najekonomickejšie.

Tereniak s ambíciou SUV

Náš názor: Mercedes z platformy prevzatej od Nissanu Navara dokázal vyťažil maximum. Od pôvodne pracovného vozidla ho tvorcovia posunuli podstatne bližšie k modelom kategórie SUV – to všetko pri zachovaní solídnych úžitkových vlastností a výborných terénnych schopností. S tým terénom by sme to však veľmi nepreháňali. Testované vozidlo vo výbave Power stojí cez 40 000 eur.

O Juraj Turis

Consent choices