Facebook
Ilustračné PHOTO: © European Union-EP.

Európska komisia vyzvala internetových gigantov k účinnejšiemu boju proti dezinformáciám

BRUSEL / Európska komisia vyzvala internetových gigantov ako je Facebook, Google či Twitter, aby účinnejšie bojovali s dezinformačnými kampaňami na sociálnych sieťach. Podľa komisára pre bezpečnostnú úniu Juliana Kinga sú vzhľadom k blížiacim sa eurovoľbám potrebné ďalšie kroky pre bezpečnosť vo virtuálnom svete.

Európska komisia zároveň ocenila tieto populárne internetové spoločnosti, že s určitými krokmi pre boj proti dezinformáciám už začali. „Nechceme sa deň pred hlasovaním prebudiť a zistiť, že sme sa mali viac snažiť,“ poznamenal komisár pre bezpečnostnú úniu Julian King. Facebook, ktorého zástupca Nick Clegg o tejto veci v pondelok rokoval v Bruseli, podľa neho napríklad účinne likviduje nové falošné účty užívateľov. Sama spoločnosť ale pripúšťa, že medzi už  dlhšie existujúcimi sú asi 3- 4% percentá falošných. „Podľa ich vlastných čísel to znamená niečo medzi 80 a 90 miliónmi falošných účtov,“ poznamenal King.

Veľké internetové spoločnosti sa už minulý rok v októbri dobrovoľne prihlásili ku kódexu, ktorým by sa v postupe proti dezinformáciám mali riadiť. Teraz v súlade s ním odovzdali prvý zoznam konkrétnych krokov, ktoré do konca minulého roka urobili. Podľa komisie tak napríklad práve Facebook menil svoje pravidlá smerom k väčšej transparentnosti politickej reklamy. Nový systém chce spustiť ešte pred začiatkom eurovolieb, ktoré sú v máji 2019.

Viac..  J. Borrell: Európe bezprostredná vojna s Ruskom nehrozí, netreba zveličovať

Spoločnosť taktiež zasahuje voči automatizovaným systémom, ponúka užívateľom viac kontextových informácií, nástrojov a podpory k tomu, aby mohli prípadné dezinformácie účinnejšie rozlíšiť.

Rovnako sa Google podľa aktuálnych údajov snaží o vyššiu transparentnosť ohľadom politických reklám, alebo o boj s falošnými účtami a webovými stránkami, ktoré sa snažia prezentovať ako niečo, čím nie sú. Nástroje smerujúce k poskytovaniu relevantných a autentických vyhľadávaní zatiaľ nie sú dostupné vo všetkých krajinách EÚ.

​Twitter taktiež koná voči tým, ktorí jeho službu zneužívajú. Ruší falošné a podozrivé účty a automatické systémy šíriace na sociálnej sieti nevyžiadanú reklamu, či pochybné zdieľania najrôznejšieho obsahu, vrátane dezinformácií. Európska komisia už taktiež vyzvala členské krajiny EÚ, aby proti dezinformačným kampaniam a „fake news“ zasahovali na národnej úrovni. Svoje snahy a zistenia by pritom mali zosúladiť.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Odporúčame pozrieť

Benefitom členstva v EÚ sú podľa analytikov najmä jednotný trh a eurofondy

Voľný prístup slovenských firiem na spoločný trh s viac ako 450 miliónmi ľudí, voľný pohyb …

Consent choices