EUROPSKENOVINE.EUEUZEITUNG.DE ŠTATISTIKY EUROPOSLANCOV PONUKA PRÁCE A STÁŽI V EU NOVINY.SK KONTAKT
Domov / MOTORIZMUS / Testovali sme Peugeot Rifter. Zabudnite na dodávku!

Testovali sme Peugeot Rifter. Zabudnite na dodávku!

Francúzsky automobilový koncern PSA sa len nedávno rozrástol o nemeckú automobilku Opel. Netrvalo dlho a všetky tri značky predstavili svoje takmer rovnaké nové modely. Citroen Berlingo, Opel Combo a Peugeot Rifter majú rovnaký základ, no mierne sa líšia v detailoch a dizajne.

Zaujal Peugeot Rifter, ktorý je zo všetkých vzhľadovo najvýraznejší. Nie je nám však dosť jasné, prečo často mení názvy. V roku 1996 pri príležitosti osláv 100. výročia založenia firmy prišla automobilka na trh s minivanom nazvaným Partner. Auto si získalo obľubu a dožilo sa viacerých faceliftov. O niekoľko rokov neskôr prišla druhá generácia s názvom Tepee. A v minulom roku štartovala tretia – Rifter. Výrobca tvrdí, že chce odlíšiť nový model od predchodcov. Nemožno to označiť za celkom štandardné – ale aj tu platí, že  v konečnom dôsledku rozhodne trh.

Zabudnite, že sedíte v dodávke!

Nech je dôvod zmien názvov akýkoľvek, podstatné je, že auto sa skutočne vydarilo. Marketingový slogan Zabudnete, že sedíte v dodávke – jednoducho sedí.. Rifter ponúka pohodlie, dostatok priestoru pre päť cestujúcich (v 7-miestnej verzii je to už o čosi horšie) a vnútorné vybavenie porovnateľné s osobnými vozidlami strednej triedy.

Photo: netcarshow

Peugeot sa nebojí dieselov

Peugeot ako jeden z mála súčasných výrobcov nemá obavy o dieselové motory. Jeho vznetová pohonná jednotka HDi s výkonmi 100 a 130 koní s uplatnením najnovších riešení na zníženie emisií vyhovuje aj najprísnejším európskym normám. Dokonca aj tým, ktoré ešte len vstúpia do platnosti.

Dosť miesta pre celú rodinu

Interiér vozidla je príjemne pohodlný, dostatok priestoru najmä nad hlavou je vždy znakom komfortu. Vďaka dômyselným odkladacím priestorom si zvyknete, že v aute nič nebude bez toho, aby nebolo uložené na vyhovujúcom mieste – doklady, mobily, okuliare, nápoje, občerstvenie, knihy či hračky. Skrátka, na rodinnú jazdu.

Photo: netcarshow

Šarm s prepracovanou ergometriou

Nastupovanie na zadné sedadlá je absolútne bezproblémové vďaka veľkým bočným zasúvacím dverám. Prístup k batožinovému priestoru umožňujú piate, mierne ťažšie vyklápacie dvere, ale ak nepotrebujete kufor otvoriť naplno, k dispozícii je aj oveľa ľahšie otvorenie presklenej časti. Francúzsky šarm spolu s prepracovanou ergometriou je pre túto značku príznačný.

Viac..  Predaj áut na trhu Európskej únie vo februári klesol

Ekologické normy v predstihu

K dispozícii sú dva benzínové motory s objemom 1,2 litra a  výkonmi 81 a 100 kW a dva dieselové „jedenapolky“ HDi s výkonmi 80 a 96 kW. Všetky motory už teraz spĺňajú emisné normy neďalekej budúcnosti. Podľa našich informácií chcú v tomto trende v Peugeote pokračovať aj pri ďalšom sprísňovaní ekologických požiadaviek tak, aby mali pred európskymi zákonodarcami dostatočný náskok. Treba povedať, že oproti konkurencii sú vo výraznom predstihu.

Photo: netcarshow

Auto ako z budúcnosti

Testovali sme nielen najsilnejší dieselový motor ale aj najvyššiu výbavu s označením GT. Práve táto verzia je na míle vzdialená predstave dodávkového auta. Je to v podstate nová, i keď zatiaľ oficiálne nepomenovaná kategória vozidiel. Nepredstavuje rodinné MPV, ktoré pomaly zanikajú, ani SUV, ktoré prichádzajú na trh v podobe niekedy dosť zvláštnych derivátov kedysi zaujímavých áut. Je to jednoducho verzia rodinného auta vychádzajúca z pôvodných dodávok. Praktická a vhodná pre rodinu na dlhšie i kratšie cesty. Ak k tomu pridáme ešte 8-stupňovú automatickú prevodovku a plnú interiérovú výbavu, pohon všetkých štyroch kolies a systém prispôsobenia trakčnej kontroly Advance Grip Control, jednoducho – zabudneme na dodávku.

Malý karavan s malou spotrebou

Aby sme nezabudli: k dispozícii je aj predĺžená verzia. Skúšali sme zložiť zadné sedadlá a umiestniť skladacie matrace. Vznikol doslova malý karavan. A čo spotreba? Dosiahli sme priemer 4,8 litra nafty. Peugeot Rifter je model ako z budúcnosti – praktický, pohodlný, výkonný, dizajnovo vydarený a pritom cenovo výhodný. Základná cena sa začína už na sume 15 990 eur. V tomto prípade musíme dodať: Čo viac si možno priať?

O Juraj Turis