Testovali sme SUV Seat Ateca: terénu sa nebojí, ale miluje mesto

Kategória modelov SUV prežíva boom, automobilky reagujú na požiadavky trhu pružne, čo v praxi znamená, že dnes ho má v ponuke takmer každý výrobca. Seat nie je výnimkou a jeho prvé SUV Ateca jazdí na cestách už tri roky.

Pôvodne mali po troch rokoch prísť na rad mierne kozmetické úpravy, no záujem motoristov sa nevyčerpal, a tak bolo treba skôr vyrábať a zásobovať trh, ako premýšľať o zmenách. Aj v tomto prípade fungoval výrok Henryho Forda – čo je dobré, netreba meniť.

Dynamické modely oslovujú mladých

Odborníci favorizujú dizajn modelu ako najpôsobivejší zo všetkých koncernových súrodencov – Volkswagenu Tiguan a Škody Karoq. Aj keď Ateca sa trochu podobá na ďalší model značky – Seat Leon. Zvonku ani zvnútra nepôsobí výrazne ako typické SUV. Španielski dizajnéri dbali na naplnenie základnej vízie vytvoriť športové, elegantné a zároveň dynamické vozidlo. Podarilo sa a orientácia na mladých sa ukázala ako správna. Argument? V Európe sa pre kúpu tohto modelu rozhodlo až 60 percent mladých ľudí.

Photo: netcarshow

Spoľahlivý motor s úspornou spotrebou

Najstaršie SUV Seatu sme testovali v naftovej verzii s pohonom predných kolies. Pod kapotou sme mali dieselový štvorvalec s objemom 1,6 litra a s výkonom 85 kW. Na pohľad možno nič výnimočné, ale nie je to celkom tak, skrátka, zdanie klame. Motor spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou pracuje ukážkovo a bezchybne. A to, čo chýbalo v dynamike, prejavilo sa na úspore. Na pohodlnú a príjemnú jazdu to stačí aj pri plne naloženom vozidle. Nepresiahli sme priemernú spotrebu 6,5 litra na 100 kilometrov. A to všetko so zimnými pneumatikami, často na zasnežených povrchoch ciest i na jemnom teréne.

Viac..  Ivan Štefanec: Digitálny vodičský preukaz v mobile bude realitou

Zvonka príjemný a zvnútra pohodlný model

Vďaka veľkému rázvoru kolies sa dizajnérom podarilo v interiéri dosiahnuť priestorový komfort. Najmä nad hlavou majú rezervu aj vyšší pasažieri. Dostatok miesta vznikol i vďaka kratším previsom karosérie vpredu i vzadu. Skrátka, konštruktéri našli optimálny spôsob ako vytvoriť zvonka pekné a zvnútra pohodlné vozidlo.

Photo: netcarshow

Multimédiá sú pekne poruke

Nechýba množstvo moderných elektronických asistentov,  multimediálny systém je trendový a pritom pohodlný, funkčný a intuitívne jednoduchý. Inovatívnu technológiu Virtual Cockpit, v ktorom digitálny displej nahradil klasické ukazovatele, považujeme za veľmi vydarenú. Umožňuje zobrazovanie v troch režimoch a systém navigácie funguje bezchybne.

Summa summarum po teste

Výhľad je vďaka posuvným sedadlám bezproblémový, ovládanie auta a elektronických pomocníkov pohodlné, filtrovanie vonkajších zvukov vďaka dokonalému odhlučneniu interiéru vozidla prispieva k vynikajúcej a spokojnej jazde. Ocenili sme spoľahlivý motor, citlivú prevodovku i komfortný interiér. Náš názor? Seat Ateca je auto spĺňajúce požiadavky, ktoré obvykle kladieme na autá vyšších tried. Nehovoriac o priaznivej cene.

O Juraj Turis

Consent choices