Domov / POLITIKA / Eurovoľby sa blížia. Predvolebná roadshow pokračuje v Banskej Bystrici
ludia
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Eurovoľby sa blížia. Predvolebná roadshow pokračuje v Banskej Bystrici

V pondelok, 13. mája, pokračuje informačná predvolebná roadshow v meste Banská Bystrica, na námestí SNP.

Programu na námesti SNP (od 12:00) bude predchádzať diskusia na tému “Ide aj o Tvoju budúcnosť”, 13. mája o 10:00, na Fakulte politických vied a medzinárodných vzťahov UMB, Kuzmányho. Diskutovať o eurovoľbách budú: Dionýz Hochel z Kancelárie EP na Slovensku, Ladislav Miko zo zastúpenia EK na Slovensku, politológ Grigorij Mesežnikov a Radovan Gura z UMB BB (pozvánka v prílohe).

Program podujatia na námestí SNP v Banskej Bystrici:

12:00 otvorenie podujatia za prítomnosti predstaviteľov mesta a kraja

12:15 kvíz: Poznáš svoju Európu?

12:30 predstavenie projektu: Študentské simulované voľby

12:45 vystúpenie žiakov základnej umeleckej školy R. Tatára

13:15 predstavenie úspešne realizovaných projektov s podporou EÚ

13:30 vystúpenie žiakov základnej umeleckej školy R. Tatára

13:45 zábavné súťaže na pódiu

14:30 predstavenie programov: Čo ponúka EÚ mladým?

14:45 zábavné súťaže na pódiu

15:45 vystúpenie speváckeho zboru Hron

16:15 predstavenie iniciatívy Tentoraz idem voliť!

16:30 vystúpenie hudobnej skupiny Friday Whiskey

17:30 diskusia s občanmi, Mestská knižnica

Program podujatia nájdete tu.

Roadshow “Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ“ mieri do regiónov

Kancelária Európskeho parlament a Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku minulý týždeň odštartovali roadshow s názvom ,,Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ”. V rámci okružnej jazdy po Slovensku postupne navštevujú 17 okresných a krajských miest. Začali v piatok 26. apríla v Martine a končia 21. mája v Trenčíne a 22. mája v Krupine – tri dni pred eurovoľbami.

Zástupcovia inštitúcií EÚ budú v rámci kampane diskutovať so študentami aj občanmi jednotlivých miest o tom, čo znamená členstvo v EÚ a o čom sa v eurovoľbách 25. mája vlastne rozhoduje. Súčasťou programu na námestiach bude aj predstavenie dobrovoľníkov a aktivistov, programov určených pre mladých ľudí, ale aj úspešných projektov, o ktorých ľudia často nevedia, že sa v regióne zrealizovali vďaka eurofondom. Pripravené budú súťaže, kvízy a o skvelú zábavu sa postarajú miestni umelci –  vystúpia tanečníci, speváci aj hudobníci zo základných umeleckých škôl, speváckych zborov, folklórnych súborov a regionálnych hudobných kapiel, ako aj hudobníci známi z televíznych obrazoviek.

Viac..  Európska komisia predstavila 5 priorít pre EÚ. Európu by mali čakať zmeny

Slovensko je súčasťou Európskej únie od roku 2004. Odvtedy sa konali voľby do Európskeho parlamentu už trikrát. Chceme, aby Európa a eurovoľby boli pre občanov Slovenska atraktívne a aby sa nezopakovala 13-percentná volebná účasť, ktorá nás zaradila na poslednú priečku európskeho rebríčka,“ povedal Dionýz Hochel, poverený riadením Kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. Cieľom turné po regiónoch je diskutovať s občanmi, priblížiť im EÚ a vysvetľovať prečo je dôležité sa na eurovoľbách zúčastniť. V nadchádzajúcich európskych voľbách totiž budeme rozhodovať o tom, v akej Európe budeme žiť,“ dodal D. Hochel.

„Verím, že Slováci si uvedomujú, že v týchto voľbách ide naozaj o veľa. Európsky parlament hlasuje o všetkých zásadných právnych normách EÚ a kvalita zvolených europoslancov rozhoduje aj o miere akou dokážeme tento proces ovplyvniť. Svojou účasťou v týchto voľbách budeme rozhodovať aj o podiele antisystémových a deštruktívnych síl v budúcom parlamente, ako aj o tom, čomu chceme dať v budúcej EÚ prednosť. No, a okrem toho verím, že Slováci v ničom nechcú byť úplne poslední – a že budú chcieť ukázať, že vo volebnej účasti máme naviac ako pred piatimi rokmi,“ uviedol Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

Roadshow „Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ“ je vlajkovou aktivitou zameranou na informovanie o eurovoľbách a EÚ. Okrem nej sú súčasťou mobilizačnej kampane aj diskusie so študentami na vysokých školách a širokou verejnosťou, zapojenie influencerov a tiež iniciatíva „Tentoraz idem voliť“. Prostredníctvom nej sa podarilo vybudovať vyše 250.000-tisícovú komunitu európskych priaznivcov, ktorí pomáhajú podporiť vyššiu účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.

Aktivity v rámci roadshow dopĺňa aj séria online videí a infografík, ktoré ilustrujú ako EÚ funguje a čo Slovensku a Slovákom prináša.

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

Sefcovic

Šefčovič upozorňuje na plánované sankcie USA, môžu ohroziť energetickú bezpečnosť

BRATISLAVA – Eurokomisár pre vznik Energetickej únie Maroš Šefčovič nie je nadšený z plánov Spojených …