pivo
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Na pivá a radlery minuli Slováci v ostatných dvanástich mesiacoch 290 miliónov eur

BRATISLAVA – Slováci minuli v maloobchodných predajniach za ostatných dvanásť mesiacov za pivo a radlery 290 miliónov eur. Podľa údajov maloobchodného auditu výskumnej a analytickej spoločnosti Nielsen nakúpili Slováci v predajniach od začiatku júna minulého roka do konca mája tohto roku 265 miliónov litrov piva a radlerov. Z toho piva nakúpili 230 miliónov litrov a radlerov 35 miliónov litrov.

Pri prepočte na jedného obyvateľa Slovenska vychádza priemerná týždenná spotreba piva a radlerov zakúpených v maloobchode na takmer jeden liter. „Pre porovnanie, v Českej republike, ktorá je považovaná za ‚pivnú‘ krajinu, a kde je spotreba piva na obyvateľa najvyššia na svete, je to až 1,45 litra. S predajmi čapovaného piva a radlerov, ktoré nie sú započítané v maloobchodných dátach, by to bolo výrazne viac,“ doplnili analytici zo spoločnosti Nielsen.

Z medziročného porovnania dát vyplýva, že slovenskí spotrebitelia síce nakúpili v posledných dvanástich mesiacoch viac piva, ale len o necelé percento, tržby maloobchodníci navýšili o 3 %. Vývoj spotreby piva najviac ovplyvňuje počasie. Kľúčovú úlohu pri celkových číslach mal tento aj minulý rok máj. Kým tento rok boli teploty v máji výrazne nízke, naopak, minuloročný máj bol extrémne teplý. „Spotreba piva práve v máji tohto roka klesla o takmer 20 % v porovnaní s minuloročným májom,“ dodala spoločnosť Nielsen.

Radlerom sa darilo v poslednom roku viac ako pivu. Ich spotreba podľa spoločnosti Nielsen v maloobchode narástla o takmer 4 %, rovnako rýchlo rástli aj tržby. „Tento pozitívny trend nezmenil ani veľmi slabý máj, aj keď radlery zaznamenali v piatom mesiaci tohto roka ešte väčší pokles objemu ako pivo, a to až o 30 % v porovnaní s májom 2018,“ dodali analytici.

Viac..  Európska priemyselná dohoda: Výzva k podpore investovania v Európe

Z pohľadu typu piva Slováci najčastejšie nakupujú takzvané desiatky, keď ich podiel tvoril vyše 70 %. Takzvané dvanástky dosiahli 20-percentný podiel. Tretiu priečku zastávajú v rámci piva nealkoholické varianty s piatimi percentami. Mimoriadne obľúbené na slovenskom trhu sú radlery. „Za posledné roky prejavujú slovenskí spotrebitelia rastúci záujem hlavne o nealkoholické radlery,“ konštatovala spoločnosť Nielsen.

Ciderom sa u nás v poslednom roku nedarilo a ich spotreba výrazne klesla. Kým v Česku ročná maloobchodná spotreba dosahuje viac ako 12,5 milióna litrov ročne a z roka na rok rastie, na Slovensku sme nakúpili za posledných 12 mesiacov necelé tri milióny litrov. „Celkovo sme za cidre v maloobchode minuli ročne 3,9 milióna eur,“ uzavreli analytici zo spoločnosti Nielsen.

Nielsen je globálna výskumná a analytická spoločnosť, ktorá poskytuje pohľad na trhy a spotrebiteľov celého sveta už viac ako 90 rokov. Spoločnosť Nielsen pôsobí vo viac ako sto krajinách, čím pokrýva viac než 90 % svetovej populácie.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Odporúčame pozrieť

M. Beňová: Právo na opravu má obmedziť často neodôvodnené zdražovanie výrobkov

Začalo sa posledné plenárne zasadnutie Európskeho parlamentu pred júnovými voľbami. Na jeho úvod sa  poslanci …

Consent choices