Ford Focus pokračuje v úspešnom príbehu

S nijakým modelom nižšej strednej triedy nezaznamenala automobilka Ford taký úspech ako s verziou Focus. Vysoké čísla predajov ladili s úspechmi v kategóriách automobilového športu a model si zahral aj vo filmovej bondovke.

Po uvedení na slovenský trh zaujal a prestížne ocenenie Auto roka mu uniklo len o vlások. Najnovší Focus ďalej píše svoj úspešný príbeh.

Dizajn zväčšil interiér

Oproti predchádzajúcej verzii je exteriér nového modelu príťažlivejší i zaujímavejší. Konštruktérom sa podaril šikovný dizajnový ťah: kolmejšie predné stĺpiky posunuli celú karosériu dozadu. A to nielen opticky. V interiéri vzniklo viac miesta na nohy pre pasažierov najmä na zadných sedadlách. Dizajnéri sa postarali o komfortnejší priestor aj pre vodiča a spolujazdca vpredu.

Priestr vyriešil stredový panel

Pri testovacích jazdách predchádzajúceho modelu motoristickým novinárom prekážal pomerne stiesnený priestor na nohy vodiča. V aktuálnej verzii prišli konštruktéri so smart riešením – a problém vyriešili zúžením stredového panelu. K zvýšeniu komfortu prispela aj zoštíhlená prístrojová doska, ktorá menej masívne vstupuje do priestoru pred vodičom.

V kabíne počuť aj muchu lietať

K pohode na palube prispieva kvalitné odhlučnenie kabíny i  vyladený podvozok. Môžeme potvrdiť: počas testovacej jazdy sa dokázal vyrovnať aj s rafinovanými nerovnosťami bez toho, aby do interiéru prenášal vibrácie alebo neželané pseudozvuky. Sedadlá sú komfortné a ponúkajú širokú škálu nastavení. Svoje pohodlie a dobrý výhľad si užijú vyšší i nižší vodiči. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa výrazne zlepšil aj výhľad šikmo vpred. Aby sme nezabudli: oceňujeme, že výrobca prestal používať stále obľúbené lesklé plasty a nahradil ich pôsobivejšími materiálmi.

Viac..  Eugen Jurzyca: Prvé návrhy normy Euro 7 boli príliš ambiciózne

Litrík ako ekonomická protiváha

V porovnaní s viacerými konkurentmi na trhu sa automobilka Ford zameriava výhradne na preplňované agregáty. Litrové trojvalce, familiárne nazývané „litrík“, prešli za posledné roky prudkým vývojom, vďaka ktorému sa stali nielen rovnocennou ale najmä ekonomickejšou protiváhou doterajších štvorvalcov. V novom Focuse pracuje trojvalec kultivovane a spoľahlivo. V interiéri sme nezachytili žiadne neželané zvuky.

Stovku zvládne za desať sekúnd

Najsilnejší agregát s výkonom 125 koní je podľa nášho názoru ideálnou voľbou. Motor okamžite reaguje na plynový pedál už pri 2 000 otáčkach za minútu a vďaka citlivo odstupňovanej prevodovke zvládne stovku za desať sekúnd. Pri úspornej jazde mimo mesta možno jazdiť aj pod 5,5 litra benzínu na sto kilometrov, na diaľnici si maloobjemový agregát už pýta svoju daň v podobe vyššej spotreby na úrovni sedem litrov. Ale aj to je slušný, solídny a spoľahlivý výkon, ktorý na cestách nový Ford Focus predvádza.

O Juraj Turis

Odporúčame pozrieť

spotrebice

Neviete zohnať opravára spotrebičov? Europoslanci prijali smernicu, ktorá to zmení

Máte pokazenú práčku, mixér, či telefón a radi by ste si ho dali opraviť? Lenže …

Consent choices