Jazz odchádza, nová hudba bude znieť ďalej

Už tri generácie a niekoľko faceliftov sprevádza najmenšiu Hondu Jazz počas osemnástich rokov jej existencie od premiéry, ktorá odštartovala v roku 2001.

Súčasná Honda Jazz pomaly odchádza zo scény, aby ju čoskoro nahradil nový model. Lúči sa posledným faceliftom, ktorý nenápadne avizuje, aký bude nástupca.

Nový motor na rozlúčku

V Európe sa doteraz predávala Honda Jazz výlučne s 1,3 litrovým atmosférickým benzínovým motorom. Pri poslednom vystúpení nastala výrazná zmena najmä pod prednou kapotou. Výrobca do nej umiestnil doteraz neponúkaný agregát 1,5 i-VTEC, ktorý dobre poznáme z väčšieho modelu HR-V. Výkon 130 koní mu dodal dynamiku, čo bolo príznačné aj pre stupeň výbavy Dynamic, ktorý sme testovali.

Trochu smädný, ale perfektný

Prekvapením bolo, že je pomerne smädný. V kombinovanej prevádzke sme dosiahli hodnotu 6,7 litra na sto kilometrov, čo je dokonca o niečo viac ako pri výrazne ťažšom modeli HR-V. Musíme však zhodnotiť, že jazda s týmto motorom bola  bezchybná. Pri správnom radení prevodových stupňov a rozumnej práci s plynovým pedálom sa odvďačí kultivovaným zvukom a príjemnou svižnosťou.

Photo: netcarshow,com

Veľké zmeny nebadať

Facelift modelu Hondy Jazz nepriniesol veľké zmeny. Oceniť možno stále nadpriemerný vnútorný priestor, nové materiály v interiéri, no chyby krásy z minulých modelov zostali nezmenené. Najmä pomerne často kritizovaný multimediálny systém, ktorý má lepšie časy za sebou. Nezapôsobí vzhľadom ani pružnosťou reakcií. Páčila sa nám skôr estetická zmena v interiéri s použitím červených doplnkov. Nechýba červené prešívanie čalúnených častí, riadiacej páky a volantu, sedadiel a lakťovej opierky. Všetky ovládacie prvky vozidla zostali na svojich miestach, z čoho možno identifikovať, že výrobca sa zrejme intenzívnejšie pripravuje na nový model než na odchádzajúcu verziu.

Viac..  Eugen Jurzyca: Boj proti klimatickej zmene je jeden z najviac investičných projektov v histórii ľudstva

Nový motor vidieť aj zvonka

Červené prvky pribudli aj na karosérii. Omladenú verziu Hondy Jazz charakterizujú špecifické čierne kolesá, čierne spätné zrkadlá i prepracovaný bodykit. Popri väčšom strešnom spojleri obsahuje nadstavce prahov a najmä ostrejšie nárazníky s čierno-červenými akcentmi. Súčasťou zadného dielu je navyše drobná imitácia difúzora. Drobné a detailné úpravy síce zásadne nezmenili vzhľad vozidla, no dodali mu štýl a príťažlivosť.

Photo: netcarshow,com

Dva agregáty, dobrá cena a nízka spotreba

Honda Jazz v aktuálnej podobe odchádza výnimočne: s ponukou dvoch motorov. Japonský výrobca – na rozdiel od väčšiny konkurencie – ide proti prúdu downsizingu a určite tým poteší mnohých fanúšikov. No základ s 1,3-litrovým srdcom vidíme naďalej ako racionálnu voľbu. Bonusy: Je o dvetisíc eur lacnejší, má citeľne nižšiu spotrebu a v bežných podmienkach je na jazdenie praktický a rovnako príjemný. Uvidíme, s akými novinkami príde už onedlho nástupca tejto generácie Hondy Jazz.

Photo: netcarshow,com

O Juraj Turis

Consent choices