Photo: netcarshow,com

Menší brat luxusných áut, nový Mercedes Benz CLA mal premiéru v Las Vegas

Novinka automobilky Mercedes Benz nemala svoju tradičnú premiéru na autosalóne ako je zvykom, ale na výstave spotrebnej elektroniky CES. Nebola to náhoda: Nové kupé CLA je vlastne počítač na kolesách a značka si dala záležať, aby vývoj technológií posunula o level vyššie.

Na svete je druhá generácia modelu CLA kupé. Treba pripomenúť, že je prekvapením. Keď nedávno vznikol z modelu A sedan, tímy zainteresovaných profesionálov začali uvažovať, či nové CLA bude vôbec potrebné. Naporúdzi však boli presvedčivé argumenty: Keďže za šesť rokov existencie si od roku 2013 model získal na trhoch takmer trištvrte milióna zákazníkov, bolo už len otázkou času, kedy pribudne nová generácia.

Ďaleko od najmenšieho áčka

Vozidlu urobila veľmi dobrú službu zmena rozmerov. Už neplatí, že je postavené na podvozku najmenšieho Mercedesu A, získalo väčší rázvor a je dlhšie o 14 centimetrov. V porovnaní s predchodcom pribudlo na dĺžke takmer šesť a na šírke päť centimetrov. Vzniklo auto s malebnejšími líniami, ktorého základom sa stal už spomínaný sedan triedy A, karoséria má však v porovnaní so súkmeňovcami absolútne nové prvky. Vidieť to na odlišných svetlách, dlhšej „bublinovej“ kapote, oknách bez rámov, o pár milimetrov zníženej kabíne a najmä na zadnej časti s originálnym novým nárazníkom a odlišne tvarovaným vekom kufra.

Photo: netcarshow.com

Interiér ako vo vyššej triede

Väčšie rozmery sa príjemne prejavili na priestrannejšom interiéri, kým objem kufra klesol z pôvodných 470 na 460 litrov. Vnútorný dizajn CLA je inšpiráciou hatchbacku a kupé vrátane turbínových prieduchov ventilácie. Analógové prístroje tam už nenájdete. Funkciu prístrojového panelu a infotainmentu preberá nové multimediálne rozhranie MBUX s umelou inteligenciou, ktoré sme prvýkrát mali možnosť vyskúšať v hatchbacku triedy A.

Viac..  Martin Hojsík: Potrebujeme zabezpečiť, aby v celej EÚ mali občania prístup k slobodným médiám

K službám: Hey Mercedes

Vychytávkou je zlepšená verzia a dá sa očakávať, že v ďalších modeloch budú technici firmy pokračovať v zdokonaľovaní. Pokrok spočíva v schopnosti hlasového ovládania Hey Mercedes odpovedať aj na zložité otázky a tiež v schopnosti rozlíšiť hlas vodiča a spolujazdca. Hlasom možno ovládať masážne funkcie sedadiel či klimatizáciu. No a samozrejme, pretože radi gestikulujeme, nechýba ovládanie gestami.

Photo: netcarshow.com

Spolupráca s Renaultom sa vypláca

Nie je tajomstvom, že Mercedes Benz už dlhšie spolupracuje pri vývoji motorov s francúzskym Renaultom. Výsledkom je aj dieselový variant 180d s výkonom 85 kW. Motor je spriahnutý s vynikajúcou 7-stupňovou automatickou prevodovkou. S priemernou spotrebou, ktorú sme dosiahli, sme boli mimoriadne spokojní – 5,8 litra nafty na 100 kilometrov je viac ako príjemný výsledok.

Jazda bola zážitkom: motoru nechýba dynamika, ticho si pradie a v kabíne je príjemné ticho… Komu nebude vyhovovať takýto diesel, k dispozícii je plejáda ďalších motorov, spolu štyri benzínové a tri dieselové jednotky. A aby spolupráce nebolo dosť – auto sa vyrába v maďarskom závode v Kecskeméte.

O Juraj Turis

Odporúčame pozrieť

ovzdusie

Znečistenie ovzdušia: Europarlament prijal zákon pre vyššiu kvalitu ovzdušia

Cieľom aktualizovaného zákona je znížiť znečistenie ovzdušia v EÚ pre čistejšie a zdravšie životné prostredie …

Consent choices