Photo: netcarshow.com

Hybridný obor, ktorý sa dobre cíti aj v meste: Honda CRV už aj u nás

Trvalo dva roky, kým sa piata generácia Hondy CRV dostala aj do Európy. Debutovala v USA, kde sa stala mimoriadne úspešnou.   Zabodovala vzhľadom a najmä tým, čo má pod kapotou.

Ani jedna z doterajších generácií „cérvéčka“ nebola určená do mesta. Prečo nastala zmena trhovej stratégie? Výrobca tvrdí, že tento druh pohonu úspornosťou plne nahradí dieselové motory, s ktorými sa Honda rozlúčila už dávnejšie.

Originálnosť hybridného pohonu

Namiesto klasickej koncepcie hybridného pohonu akú poznáme u konkurencie, auto využíva na pohyb predovšetkým elektromotor a spaľovací motor plní úlohu dodávateľa energie. Niečo podobné mal Opel Ampera. Priamo do pohonu sa zapája iba pri prudkej akcelerácii. Honda CRV so systémom i-MMD má len malú batériu a nabíja sa výhradne rekuperáciou alebo neprepĺňaným benzínovým motorom s objemom dva litre. Benzínový dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle dosahuje maximálny výkon 107 kW (145 koní) a silnejší elektromotor 135 kW predstavuje silu 184 koní.

Photo: netcarshow.com

Prečo je vhodný do mesta?

Pri jazde v meste sme dosiahli spotrebu benzínu neuveriteľných 4,4 litra. Stručná odpoveď na to, prečo je toto vozidlo, napriek svojej veľkosti, vhodné do mesta.

Na diaľnici nechýba apetít

V meste a dokonca aj na okresných cestách si tento systém zachováva svoje jednoznačné prednosti. Iné je to však na diaľnici pri razantnej rýchlosti. Na úseku z Bratislavy do Nitry sme dosiahli spotrebu do deväť litrov na 100 kilometrov a okrem vyššej spotreby sme sa museli zmieriť aj s nejakým tým hlukom v kabíne. Motor bez prevodovky ťahal ako o dušu a dával to patrične najavo. Nepovažujeme to za neriešiteľné, pretože obyčajné benzínové CRV bez hybridného ústrojenstva má ešte vyššiu spotrebu. A úroveň hluku sa dá riešiť odhlučnením interiéru. Možno logicky očakávať, že ďalšia úprava vozidla tento problém vyrieši.

Photo: netcarshow.com

Výhody jednoznačne bodujú

Viac..  Eugen Jurzyca: Je dobre, že pre médiá budú platiť rovnaké pravidlá vo všetkých členských krajinách

Väčšinu jazdy je benzínový motor vypnutý alebo sa udržiava v nízkych otáčkach. Je výnimočne tichý, takmer o ňom neviete a vôbec nevnímate pravidelné zapínanie či vypínanie, zachytíte iba jemný bzukot. Zvuk vydáva aj smerom do exteriéru, aby upozornil chodcov, že sa blíži vozidlo. Nakoniec – takéto opatrenie bude onedlho vyžadovať aj smernica EU. Znížiť spotrebu benzínu sa dá aj využívaním rekuperácie. My sme jazdili mierne svižnejšie a využívali sme dojazdy bez stlačeného plynového pedálu. Tak ako predchádzajúce generácie, auto zvládne i jazdu v teréne, keďže má pohon 4×4. Jazda s ním je pohodová aj vďaka pruženiu.

Moderný dizajn a komfort vo vnútri

Na rozdiel od predchádzajúcej verzie sa auto zásadne nezmenilo. Mierne rozdiely v dĺžke a šírke si všimnete skôr vo zväčšenom vnútornom priestore než pri pohľade zvonku. Je modernejšie aj vďaka upraveným diódovým svetlám a celkovo pôsobí robustnejšie. Oceňujeme rozmerné schránky v predných dverách a veľkorysosť odkladacích priestorov. Prispieva k tomu minimalistické ovládanie režimov jazdy, ktoré zabezpečuje štvorica tlačidiel. Použitie tvrdších plastov a mierne spomalené reakcie infotainmentu rýchlo prehliadnete.

Honda CRV nesporne obohacuje ponuku na našom trhu. Za počiatočnú cenu okolo 30 000 eur je k dispozícii moderné robustné auto vzbudzujúce rešpekt, ktoré je navyše i úsporné.

Photo: netcarshow.com

O Juraj Turis

Consent choices