Domov / MOTORIZMUS / Hybridný obor, ktorý sa dobre cíti aj v meste: Honda CRV už aj u nás
Photo: netcarshow.com

Hybridný obor, ktorý sa dobre cíti aj v meste: Honda CRV už aj u nás

Trvalo dva roky, kým sa piata generácia Hondy CRV dostala aj do Európy. Debutovala v USA, kde sa stala mimoriadne úspešnou.   Zabodovala vzhľadom a najmä tým, čo má pod kapotou.

Ani jedna z doterajších generácií „cérvéčka“ nebola určená do mesta. Prečo nastala zmena trhovej stratégie? Výrobca tvrdí, že tento druh pohonu úspornosťou plne nahradí dieselové motory, s ktorými sa Honda rozlúčila už dávnejšie.

Originálnosť hybridného pohonu

Namiesto klasickej koncepcie hybridného pohonu akú poznáme u konkurencie, auto využíva na pohyb predovšetkým elektromotor a spaľovací motor plní úlohu dodávateľa energie. Niečo podobné mal Opel Ampera. Priamo do pohonu sa zapája iba pri prudkej akcelerácii. Honda CRV so systémom i-MMD má len malú batériu a nabíja sa výhradne rekuperáciou alebo neprepĺňaným benzínovým motorom s objemom dva litre. Benzínový dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle dosahuje maximálny výkon 107 kW (145 koní) a silnejší elektromotor 135 kW predstavuje silu 184 koní.

Photo: netcarshow.com

Prečo je vhodný do mesta?

Pri jazde v meste sme dosiahli spotrebu benzínu neuveriteľných 4,4 litra. Stručná odpoveď na to, prečo je toto vozidlo, napriek svojej veľkosti, vhodné do mesta.

Na diaľnici nechýba apetít

V meste a dokonca aj na okresných cestách si tento systém zachováva svoje jednoznačné prednosti. Iné je to však na diaľnici pri razantnej rýchlosti. Na úseku z Bratislavy do Nitry sme dosiahli spotrebu do deväť litrov na 100 kilometrov a okrem vyššej spotreby sme sa museli zmieriť aj s nejakým tým hlukom v kabíne. Motor bez prevodovky ťahal ako o dušu a dával to patrične najavo. Nepovažujeme to za neriešiteľné, pretože obyčajné benzínové CRV bez hybridného ústrojenstva má ešte vyššiu spotrebu. A úroveň hluku sa dá riešiť odhlučnením interiéru. Možno logicky očakávať, že ďalšia úprava vozidla tento problém vyrieši.

Viac..  Brusel schválil financovanie výstavby diaľnice D1 pri Prešove. Čerpať môžme 278 miliónov
Photo: netcarshow.com

Výhody jednoznačne bodujú

Väčšinu jazdy je benzínový motor vypnutý alebo sa udržiava v nízkych otáčkach. Je výnimočne tichý, takmer o ňom neviete a vôbec nevnímate pravidelné zapínanie či vypínanie, zachytíte iba jemný bzukot. Zvuk vydáva aj smerom do exteriéru, aby upozornil chodcov, že sa blíži vozidlo. Nakoniec – takéto opatrenie bude onedlho vyžadovať aj smernica EU. Znížiť spotrebu benzínu sa dá aj využívaním rekuperácie. My sme jazdili mierne svižnejšie a využívali sme dojazdy bez stlačeného plynového pedálu. Tak ako predchádzajúce generácie, auto zvládne i jazdu v teréne, keďže má pohon 4×4. Jazda s ním je pohodová aj vďaka pruženiu.

Moderný dizajn a komfort vo vnútri

Na rozdiel od predchádzajúcej verzie sa auto zásadne nezmenilo. Mierne rozdiely v dĺžke a šírke si všimnete skôr vo zväčšenom vnútornom priestore než pri pohľade zvonku. Je modernejšie aj vďaka upraveným diódovým svetlám a celkovo pôsobí robustnejšie. Oceňujeme rozmerné schránky v predných dverách a veľkorysosť odkladacích priestorov. Prispieva k tomu minimalistické ovládanie režimov jazdy, ktoré zabezpečuje štvorica tlačidiel. Použitie tvrdších plastov a mierne spomalené reakcie infotainmentu rýchlo prehliadnete.

Honda CRV nesporne obohacuje ponuku na našom trhu. Za počiatočnú cenu okolo 30 000 eur je k dispozícii moderné robustné auto vzbudzujúce rešpekt, ktoré je navyše i úsporné.

Photo: netcarshow.com

O Juraj Turis

Avatar