Pick-upy nie sú len pracovné autá. Ford Ranger Wildtrack dokáže nahradiť SUV

Po boome modelov SUV sa na obzore masívne dvíha ďalšia vlna záujmu o niečo výnimočné. Inšpirácie prichádzajú z USA a pick-upy sa stávajú čoraz vyhľadávanejšie i v Európe.

Ide o automobily, ktoré sú už dlhšie dobre známe, veď Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Nissan Navara, Renault Alaskan, Volskwagen Amarok, Fiat Fullback či Mercedes-Benz X sú vidieť aj na našich cestách. Väčšinou však ide o ich pracovné verzie. Americká automobilka Ford vyštartovala s novinkou – pick-upom, ktorý pokojne nahradí SUV. A ponúkne toho oveľa viac.

Počúvaš imidž, cítiš silu a rešpekt

Nový Ford Ranger patrí k tomu najlepšiemu na našom trhu. Vo výbave Wildtrack ťažko nájdete imidžovejšie a drsnejšie pôsobiace vozidlo. A to sú vlastnosti, ktoré sú v tejto kategórii viac ako žiadané. Pohľad na masívnu čelnú masku plynulo prechádzajúcu do nárazníka vyvoláva prirodzený rešpekt. Ford v tomto aute zbytočne nemrhal plastmi ako to vidieť na mnohých SUV. So svetlou výškou 23,7 cm nemusí off-roadový vzhľad zdôrazňovať často zbytočnými plastovými doplnkami. Vynahrádza si to skôr na imidžových detailoch charakteristických pre túto triedu.

Photo: netcarshow.com

S multimédiami je to hra

Ak vás neohúri vonkajšok, po otvorení dverí zistíte, že Wildtrack nie je obyčajné a už vôbec nie jednoducho pôsobiace pracovné vozidlo. Praktické a pohodlné sedadlá kombinujú oranžovú textíliu s kožou s výrazným prešívaním. Oranžová farba dominuje aj na detailoch kvalitného volantu či palubovky. Volantom možno ovládať vozidlo a prakticky aj všetky elektronické súčasti. Tempomat, telefón, ale najmä dvojicu praktických displejov, ktoré tvoria dve tretiny prístrojového štítu. Medzi dvomi digitálnymi jednotkami sa nachádza analógový rýchlomer, konfigurácia prístrojového panelu spája praktickosť so štýlovosťou. Naľavo si zobrazujete informácie súvisiace s jazdou či stavom vozidla, napravo napríklad multimédiá, pokyny navigácie či telefón. Ale to nie je všetko…

Špičkové technológie aj dostatok priestoru

Ford Ranger je vybavený moderným infotainmentom Sync 3, ktorý zvláda hlasové príkazy vrátane nastavovania teploty a kvalitnej navigácie. Ponúka príjemné rozlíšenie a širokú funkcionalitu. Bonusom je však i množstvo menších či väčších odkladacích priestorov. V pick-upoch nie sú obvykle zadné sedadlá príliš pohodlné, ak však sedíte vzpriamene, budete mať dostatok miesta a urobíte si pohodlie.

Viac..  Eugen Jurzyca: Prvé návrhy normy Euro 7 boli príliš ambiciózne
Photo: netcarshow.com

Cenenou súčasťou je korba

Hodnota pick-upov spočíva vo všestrannosti, mimoriadne cenenou súčasťou je korba. V nami testovanom Wildtracku bol nákladový priestor s plastovou ochranou. Súhlasíme, vozenie akéhokoľvek nákladu môže bez takejto ochrany poškodiť lak a hrdzi sa neubránite. Odporúčame aj rolovaciu kapotáž, s ktorou sa veľmi jednoducho intuitívne manipuluje. Pracovný priestor Rangera zahŕňa množstvo šikovných doplnkov, háčikov či vývodu 12V elektrickej siete. Smart detailom sú malé držiaky na poháre na čele korby, ktorá poslúži aj ako lavica alebo stolík.

Zahryzne sa aj do náročného terénu

Auto je síce robustné a pomerne veľké, no vodič cíti, že všetko je akoby predimenzované. Model, ktorý sme testovali, je za bežných okolností zadnokolka, má však pripojiteľný pohon všetkých kolies – dokonca aj s redukčným prevodom. Aby sme sa na nespevnenom povrchu v náročnom teréne mohli pohybovať, zamkli sme aj zadný diferenciál a jemne pridali plyn. Ranger sa rozbehol bez jediného prešmyknutia kolies. A to sa od takýchto áut očakáva. Svetlá výška presahujúca 23 centimetrov dovoľuje Wildtracku zvládnuť mnoho, aj veľké nerovnosti v najnáročnejšom teréne. Odvezie 1 000 kilogramov a už aj s pár stovkami si pekne sadne a komfort na palube sa výrazne zlepší.

Photo: netcarshow.com

Silný dravec pod kapotou

Päťvalcový dieselový motor s objemom 3,2 litra a s výkonom 147 kW má príjemný ťah. Pri pokojnej a ekonomickej jazde si auto vypýta približne 9 litrov nafty, v teréne alebo na diaľnici sa však dvojcifernej spotrebe neubránite. A ešte nezanedbateľná výhoda – zo všetkých porovnateľných modelov s výbavou má najpriaznivejšiu cenu. Verzia so 6-stupňovou automatickou prevodovkou začína na sume 43 500 eur.

O Juraj Turis

Consent choices