Toyota Corolla hatchback konečne aj na európskom trhu

Model Corolla najväčšieho svetového výrobcu automobilov je najpredávanejším globálnym osobným vozidlom. Dvanásta generácia už dávnejšie prekročila hranicu 50 miliónov predaných kusov a žiadny iný porovnateľný príklad pre takýto úspech jednoducho neexistuje.

Toyota však pred trinástimi rokmi urobila nelogické rozhodnutie a ukončila predaj Corolly v Európe, hoci na americkom trhu a v Ázii tieto autá brázdili cesty ďalej. V našich zemepisných šírkach ju nahradil model Auris, ktorý úspechy Corolly nikdy nedosiahol. Revízia pôvodného rozhodnutia, ktorá znamenala návrat Corolly na európsky trh, bola dlho očakávaným riešením. Spočiatku v podobe sedanu a nakoniec sa ľady pohli aj v iných typoch karosérie.

Photo: netcarshow.com

Po Aurise prichádza Corolla 1,8 Hybrid e-CVT

Japonskí tvorcovia vedia, že auto potrebuje emócie, expresívny dizajn a ekologický rozmer, ktorý v posledných rokoch rezonuje naprieč všetkými kategóriami. Elektrifikáciu automobilov v podobe hybridu ako prvá na trh priniesla Toyota Prius a dnes výrobca túto technológiu dodáva do každého modelu vrátane Corolly. Tvorcovia chceli zmazať nálepku nudného Aurisu a pripravili atraktívnejší, lepší, modernejší a najmä ekologickejší model.

Vydarený hatchback

Zámer sa dokonale vydaril najmä v podobe hatchbacku. Ten je o 40 milimetrov dlhší ako Auris, čo sa prejavilo najmä na rázvore. Okamžite tým narástol v Aurise často kritizovaný stiesnený priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách. Treba povedať, že tento problém sa v Corolle síce podarilo vyriešiť, no aj tak by bolo vítaných ešte pár centimetrov.

Photo: netcarshow.com

Užijete si jazdu, pohodlie i luxus

Nové vozidlo je vzhľadovo krajšie i pôsobivejšie. Na predných sedadlách si užijete pohodlie a luxus. Umiestnené sú o čosi nižšie, a tak sa cítite ako v športiaku. K pohodliu na palube prispieva aj bezproblémové ovládanie. Veľký osempalcový displej s dotykovou obrazovkou má podporu slovenského jazyka. Ocenili sme aj klasické ovládanie klimatizácie, rozmiestnenie ovládačov, možno odkladací priestor vo dverách by mohol byť o čosi väčší. Vydarenou kapitolou sú aj asistenčné systémy. Ich reakčný čas je nastavený tak, aby vodiča upozornil s dostatočným predstihom.

Viac..  Michal Wiezik: Norma Euro7 je potrebná, ale treba ubrať plyn

Prelom v generácii hybridov

Na stále prísnejšie emisné normy, ktoré nútia výrobcov držať na uzde výkony motorov, Toyota našla recept. Treba povedať, že posledná generácia ich motorov v kombinácii s elektromotorom je prelomová. Prvotná akcelerácia vodiča rozhodne poteší. Pri stlačení plynového pedála neklesajú otáčky, auto okamžite „ťahá“ súvisle a bez akýchkoľvek problémov. Z 0 na 100 km/h zrýchli Corolla za 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h je postačujúca.

Photo: netcarshow.com

Inteligentné riešenie šetrí spotrebu

Prepínanie jednotlivých režimov vodič nijako neovláda, u výrobcu tento typ hybridov označujú ako samonabíjací. Pri pokojnej jazde môžete sledovať fungovanie systému a aj to, ako si vozidlo elektrinou predlžuje dojazd. Inteligentné automatické riešenie je najúčinnejším šetričom energie a výrobca obmedzil vodičovi možnosť zasiahnuť do tohto procesu na minimum. Odmenou nám okrem príjemnej jazdy bola aj priemerná spotreba, ktorá sa ustálila na 4,8 litra na 100 kilometrov.

O Juraj Turis

Consent choices