Domov / MOTORIZMUS / Toyota Corolla hatchback konečne aj na európskom trhu

Toyota Corolla hatchback konečne aj na európskom trhu

Model Corolla najväčšieho svetového výrobcu automobilov je najpredávanejším globálnym osobným vozidlom. Dvanásta generácia už dávnejšie prekročila hranicu 50 miliónov predaných kusov a žiadny iný porovnateľný príklad pre takýto úspech jednoducho neexistuje.

Toyota však pred trinástimi rokmi urobila nelogické rozhodnutie a ukončila predaj Corolly v Európe, hoci na americkom trhu a v Ázii tieto autá brázdili cesty ďalej. V našich zemepisných šírkach ju nahradil model Auris, ktorý úspechy Corolly nikdy nedosiahol. Revízia pôvodného rozhodnutia, ktorá znamenala návrat Corolly na európsky trh, bola dlho očakávaným riešením. Spočiatku v podobe sedanu a nakoniec sa ľady pohli aj v iných typoch karosérie.

Photo: netcarshow.com

Po Aurise prichádza Corolla 1,8 Hybrid e-CVT

Japonskí tvorcovia vedia, že auto potrebuje emócie, expresívny dizajn a ekologický rozmer, ktorý v posledných rokoch rezonuje naprieč všetkými kategóriami. Elektrifikáciu automobilov v podobe hybridu ako prvá na trh priniesla Toyota Prius a dnes výrobca túto technológiu dodáva do každého modelu vrátane Corolly. Tvorcovia chceli zmazať nálepku nudného Aurisu a pripravili atraktívnejší, lepší, modernejší a najmä ekologickejší model.

Vydarený hatchback

Zámer sa dokonale vydaril najmä v podobe hatchbacku. Ten je o 40 milimetrov dlhší ako Auris, čo sa prejavilo najmä na rázvore. Okamžite tým narástol v Aurise často kritizovaný stiesnený priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách. Treba povedať, že tento problém sa v Corolle síce podarilo vyriešiť, no aj tak by bolo vítaných ešte pár centimetrov.

Photo: netcarshow.com

Užijete si jazdu, pohodlie i luxus

Nové vozidlo je vzhľadovo krajšie i pôsobivejšie. Na predných sedadlách si užijete pohodlie a luxus. Umiestnené sú o čosi nižšie, a tak sa cítite ako v športiaku. K pohodliu na palube prispieva aj bezproblémové ovládanie. Veľký osempalcový displej s dotykovou obrazovkou má podporu slovenského jazyka. Ocenili sme aj klasické ovládanie klimatizácie, rozmiestnenie ovládačov, možno odkladací priestor vo dverách by mohol byť o čosi väčší. Vydarenou kapitolou sú aj asistenčné systémy. Ich reakčný čas je nastavený tak, aby vodiča upozornil s dostatočným predstihom.

Viac..  Motoristov čaká zmena. Tankovať budú môcť aj ekologickejší benzín E10

Prelom v generácii hybridov

Na stále prísnejšie emisné normy, ktoré nútia výrobcov držať na uzde výkony motorov, Toyota našla recept. Treba povedať, že posledná generácia ich motorov v kombinácii s elektromotorom je prelomová. Prvotná akcelerácia vodiča rozhodne poteší. Pri stlačení plynového pedála neklesajú otáčky, auto okamžite „ťahá“ súvisle a bez akýchkoľvek problémov. Z 0 na 100 km/h zrýchli Corolla za 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h je postačujúca.

Photo: netcarshow.com

Inteligentné riešenie šetrí spotrebu

Prepínanie jednotlivých režimov vodič nijako neovláda, u výrobcu tento typ hybridov označujú ako samonabíjací. Pri pokojnej jazde môžete sledovať fungovanie systému a aj to, ako si vozidlo elektrinou predlžuje dojazd. Inteligentné automatické riešenie je najúčinnejším šetričom energie a výrobca obmedzil vodičovi možnosť zasiahnuť do tohto procesu na minimum. Odmenou nám okrem príjemnej jazdy bola aj priemerná spotreba, ktorá sa ustálila na 4,8 litra na 100 kilometrov.

O Juraj Turis

Avatar