online nakupovanie
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Nakupovanie online je dnes omnoho bezpečnejšie a jednoduchšie

Čoraz viac ľudí dnes nakupuje online. Pozrite si video, kde sa dozviete, aké spotrebiteľské práva vám ako svojim občanom garantuje EÚ.

Vďaka jednotnému digitálnemu trhu EÚ je dnes nakupovanie online omnoho bezpečnejšie a jednoduchšie.

Hlavné spotrebiteľské práva

V EÚ môžete nakupovať online tovar alebo služby z ktorejkoľvek krajiny EÚ. Online predajcovia vás už nemôžu presmerovať na miestne (a drahšie) verzie svojho online obchodu, alebo vám zablokovať prístup. Nariadenie, ktorým sa ukončilo neodôvodnené geografické blokovanie, nadobudlo účinnosť v celej EÚ 3. decembra 2018.

Okrem toho musia online obchody hneď na začiatku ujasniť všetky náklady, takže vás pri potvrdzovaní objednávky nečakajú už žiadne nepríjemné prekvapenia. Predajca vám musí poskytnúť jasné informácie o celkovej cene vrátane všetkých daní a ďalších poplatkov. Ak za služby, ako sú expresné dodanie alebo cestovné poistenie, existujú ďalšie poplatky, nemôžu si ich účtovať, pokiaľ si ich sami nevyberiete. Poplatky navyše vám tiež nemôžu byť účtované za používanie kreditnej alebo debetnej karty

Právo na vrátenie tovaru alebo zrušenie objednávky

Tovar zakúpený online máte právo vrátiť bez udania dôvodu do 14 dní a predajca je povinný vám vrátiť peniaze. Existujú tu však isté výnimky, ako sú napríklad lístky na vlak alebo letenky, vstupenky na koncert alebo rezervácie hotelov. Ak chcete nákup zrušiť, musíte o tom informovať predajcu.

Viac..  Právo na opravu: jednoduchšie opravy ako lákavejšia možnosť pre spotrebiteľov

Ak nie je objednávka doručená v dohodnutom čase alebo do 30 dní, máte tiež právo zrušiť objednávku a dostať späť vaše peniaze.

Dvojročná bezplatná záruka

Na všetok tovar nakúpený v krajinách EÚ, na Islande, v Lichtenštajnsku a Nórsku sa vzťahuje minimálna dvojročná záruka. Národné pravidlá vám niekedy môžu poskytovať dodatočnú ochranu a aj obchodník vám môže dať dodatočnú záruku, ktorá nenahrádza ani neznižuje spomínanú dvojročnú lehotu.

Ak bol zakúpený výrobok pri dodaní poškodený, nezodpovedá opisu alebo nie je funkčný, predajca je povinný ho bezplatne opraviť alebo vymeniť, resp. vrátiť vám plnú kúpnu cenu alebo poskytnúť zľavu na výrobok.

Záruka sa vzťahuje aj na použitý tovar zakúpený od obchodníka, ale nie od súkromných osôb.

O dac

Odporúčame pozrieť

Benefitom členstva v EÚ sú podľa analytikov najmä jednotný trh a eurofondy

Voľný prístup slovenských firiem na spoločný trh s viac ako 450 miliónmi ľudí, voľný pohyb …

Consent choices