KIA doplnila modelový rad o piateho člena, príťažlivý XCeed

Juhokórejská automobilka už na začiatku výroby značky Ceed avizovala, že z nej vytvorí celý rad derivátov. Zámery naplnila a na záver ponúkla najkrajšiu verziu modelového radu.

KIA XCeed patrí do kategórie crossover kupé, s ktorým prišli na trh zatiaľ iba dve nemecké prémiové značky, no určite sa medzi nimi nestratí. Najnovší zástupca kompaktnej rodiny Ceed sa prezentuje atraktívnym vzhľadom, pohodlným interiérom, kvalitnými jazdnými vlastnosťami a modernými technológiami. V ére SUV a crossoverov je tak ďalším vítaným členom rozrastajúcej sa rodiny týchto modelov.

Nefalšované kupé s novými odtieňmi

Konštruktéri nešli cestou oplastovania existujúcich verzií a navrhli kompletne novú verziu. Oproti predchodcovi je to okrem dvojice predných dverí celkom nové auto. Pri pohľade zvonka pôsobí z každého uhla kompaktne a vyvážene, karoséria je nefalšované kupé. Oproti Ceedu má zvýšený podvozok o 4 centimetre, atraktivitu vzhľadu podčiarkujú pevné boky i klesajúca línia strechy zakončená oblými piatymi dverami. Dizajnéri prišli aj s originálnymi farebnými alternatívami, my sme mali verziu s výrazným oranžovým lakovaním, za ktorou sa človek obzrie.

Photo: netcarshow.com

Interiér, príjemné miesto pre vodiča

Vo vnútri auta pôsobiacom dostatočne pohodlne až robustne sú použité kvalitné materiály. Príjemné je dorazové zatváranie dverí, nepočuli sme buchnutie, len decentný zvuk. Kvalitné odhlučnenie interiéru bolo vlastne očakávaným bonusom. Latku posunula aj vydarená ergonómia infotainmentu s prehľadnou navigáciou a ovládaním pomocou dotykového displeja. Má jemnú grafiku, obrazovku si vodič môže rozdeliť na časti a vnímať súčasne viacero informácií. Ocenili sme aj digitálny panel Supervision, ktorý nahrádza klasické „budíkové“ tvary. V športovom režime zmení grafiku, presne a jasne informuje o rýchlosti a aktuálnych otáčkach.

Viac..  História firmy Citroën a populárne kačice v Štúrove
Photo: netcarshow.com

Len príťažlivý vzhľad nestačil

Okrem inovovaného vzhľadu sa v prípade tejto novinky pôvodne zásadné zmeny ani neočakávali. To, že XCeed je dnes oveľa ďalej, vodič pochopí už po prvých kilometroch. Oproti predchádzajúcemu modelu má prepracovaný podvozok, ktorý umožňuje vďaka hydraulickým dorazom na predných tlmičoch hladkú jazdu. Pod výsledok sa podpisujú aj mäkšie predné a zadné pružiny. Ocenili sme to aj na bratislavských komunikáciách. Pri absolvovaní prekážok v podobe retardérov, poklopov alebo priečnych nerovností sa predné tlmiče oprú do hydraulického dorazu a do tuhej karosérie bez toho, aby bolo cítiť vibrácie alebo nepríjemné záchvevy.

Photo: netcarshow.com

Silný motor s väčším apetítom

Pod kapotou mala XCeedka prepĺňaný benzínový štvorvalec GDi s objemom 1.6 litra dodávajúci na prednú nápravu 204 koní, ktoré už majú nejaký apetít. Sú dostatočne silné, reagujú okamžite, je teda radosť s nimi predbiehať a zrýchľovať. Motor spolupracuje s dvojspojkovou 7 stupňovou automatickou prevodovkou. Manuál v ponuke nie je, rovnako nie je a ani nebude pohon všetkých štyroch kolies.

Photo: netcarshow.com

Čo ukázali výsledky testu?

XCeed sme testovali v meste, dali sme mu zabrať na diaľnici i v kopcoch. Ak budete od tohto auta žiadať veľké výkony v teréne, sklame vás. V mestskej premávke vás však vždy podrží a vychutnáte si ho i na diaľnici. Pokiaľ ide o spotrebu, pripravte sa na osem litrov. O niečo menej si motor vypýta pri jazde na okresných cestách. Považujeme ho za vydarený model, ktorému nechýbajú novátorské a inovatívne riešenia.

O Juraj Turis

Avatar