Clio bolo roky auto ideálne na jazdu do mesta a na krátke vzdialenosti. Z generácie na generáciu však dospievalo a zdokonaľovalo sa. Najnovšia verzia prekračuje doterajšie limity aj v kvalite a bezpečnosti. A tak neprekvapuje, že piata generácia Renaultu Clio je najpredávanejším vozidlom tohto výrobcu.
Vzhľad auta, ktorému nechýba šarm, zaznamenal oproti predchodcovi príjemné zmeny. Pribudli výraznejšie prelisy na kapote, dominantnejšia maska, nový nárazník, LED hmlovky a zadné svetlá, väčšie kolesá, výrazne tvarované boky, chrómová linka okolo okien alebo stierače pod hranou kapoty. Auto je opticky širšie, no stále typicky „renaultovské“. Hoci doteraz sme ho zaraďovali do kategórie supermini, nová generácia sa hlási do vyššej triedy. K novému dizajnu je na výber paleta desiatich farebných odtieňov karosérie.
Interiér s prvkami prémiových značiek
Môžeme potvrdiť, že Clio sa posunulo o pár levelov vyššie, čo výrazne vidieť v interiéri. Nové je vlastne všetko – sedadlá, prístrojová doska, čalúnenie, obloženie dverí i predného panelu. Volant a ovládacie prvky sú intuitívne dosiahnuteľné. Veľkou prednosťou je odhlučnenie interiéru, nový podvozok aj systém pruženia. Konštruktéri vsadili i na zvýšenú bezpečnosť, ktorá je výsledkom celého radu nových asistenčných systémov charakteristických pre autá prémiovej triedy. Aj vďaka nim nové Clio uspelo s piatimi hviezdičkami v testoch Euro NCAP v oblasti bezpečnosti spomedzi áut podrobených skúškam v minulom roku.
Renault nezanevrel na dieselové motory
K dispozícii sme mali Clio s dieselovým motorom s objemom 1,5 litra a výkonom 115 koní. Je to najrozšírenejší a najúspornejší agregát značky, ktorý používa aj sesterská Dacia. Auto bolo spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, riadenie bolo jemné s okamžitou reakciou a ani na snehu sa nedalo vyprovokovať k nedotáčavosti alebo šmyku. Dieselový motor reagoval na plynový pedál hneď a problémy sme nezaregistrovali ani pri zrýchľovaní a predbiehaní. Je kultivovaný a vlastne o ňom ani neviete.
Karoséria sedí na podvozku ako uliata
Výrobca už pred uvedením modelu na Autosalóne v Ženeve avizoval, že príde s úplne novým podvozkom. Treba povedať, že sa vydaril. Karoséria sedí ako uliata, vodič nezaregistruje neželané vŕzganie či neisté pohyby, dokonca ani v interiéri. Auto tak dáva vodičovi istotu pri rýchlej jazde a na nerovnostiach neodskakuje. Clio tejto generácie je ideálnym spojením mestského auta, ktoré sa nestratí ani pri športovej jazde. Škoda len, že výrobca neuvažuje nad verziou Grantour, ktorá bola veľmi obľúbená.
Záverečné summa summarum po teste
Prednosťou nového Clia je aj ekonomickosť. Nám sa podarilo atakovať priemernú spotrebu na hranici 4 litrov, a to sme vozidlo nešetrili ani na diaľnici. Dojazd s plnou nádržou ani nie 40 litrov bol teda 800 kilometrov. Ak sa obzeráte po šikovnom, bezpečnom a modernom autíčku s nízkou spotrebou, ktorého prevádzku zvládne aj váš hypotekárny domáci rozpočet, máte kandidáta. Zaujímavá je cena, ktorá sa pohybuje od 9 850 eur.